گوناگون

تولید 20 هزار اصله نهال در محلات آغاز شد

81215968 5786487

ˈداود طالبیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی جوامع محلی، همراه با مشارکت روستاییان به منظور افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت در مقابل فرسایش آبی و بادی در اراضی بیابانی فقیر و فاقد پوشش گیاهی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در اسفند ماه که ارتفاع نهال های آتریپلکس به اندازه لازم برسد، غرس نهال ها در اراضی منطقه گل چشمه ، یک چاه محلات و نیز اراضی مرتعی جمال آباد این شهرستان انجام می شود.

طالبی گفت: از ابتدای اجرای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن در محلات تاکنون 70 هزار اصله نهال آتریپلکس در اراضی بیابانی و مرتعی این شهرستان غرس شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات افزود: ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت های گیاهی است و به دلیل اینکه هم اینک دنیای صنعتی با مخاطرات جدی افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه ای دست و پنجه نرم می کند سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می کند.

طالبی افزود:افزایش گازهای گلخانه ای، گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی از جمله چالش های پیش روی بشر امروزی است که نتیجه اش استفاده بی رویه از منابع طبیعی و تخریب محیط زیست است.

وی گفت: استان مرکزی هفتمین استان پایلوت برای اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن است که در صورت موفقیت این طرح در محلات آمادگی تعمیم آن به دو میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی استان وجود دارد.

محلات واقع در جنوب شرقی استان مرکزی به شهر گل ایران شهرت دارد.ک/3

2482/559/ 605

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا