گوناگون

تکان‌دادن زیاد پا ناشی از چیست؟

یک دکترای روانشناسی گفت: تکان‌دادن پاها اگر به ‌علت اضطراب باشد به دارو درمانی نیاز است.

دکتر الهام فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه علوم پزشکی تهران، افزود: در صورتی که علت این مشکل رفتاری باشد، فرد احتیاج به روان‌درمانی دارد.

با اشاره به اینکه یکی ‌از علل تکان‌دادن پاها اضطراب است و بیشتر به جنبه‌ی رفتاری مرتبط است گفت: در این عارضه، شخص آنقدر این کار را تکرار می‌کند که در مغز او جای می‌گیرد و به ‌صورت عادت در‌می‌آید به ‌طوری‌که اگر این عمل را انجام ندهد، باعث اضطراب و نگرانی‌اش می‌شود.

وی یادآور شد: در بعضی از خانواده‌ها عمل تکان‌دادن پاها به ‌صورت یک الگو در‌آمده و هنگامی که یک فرد پاهای خود را تکان می‌دهد، شخص دیگر نیز همین عمل را تکرار می‌کند و اگر این‌کار را انجام ندهد دچار اضطراب می‌شود و باید یکی ‌از اعضای بدن خود را حرکت دهد تا اضطراب او کمتر شود.

این روانشناس با تاکید بر اینکه تکان‌دادن پا با سندروم پای‌بی‌قرار متفاوت است، ادامه داد: سندروم پای ‌بی‌قرار حالتی است که شخص احساس ضعف شدید در ناحیه‌ی پای خود می‌کند و آنقدر این ضعف شدید است که فرد را دچار بی‌خوابی می‌کند و علت آن کم‌شدن ترشح گروهی از گیرنده‌ها در مغز است. درمان سندروم پای‌بی‌قرار توسط روانپزشک انجام می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا