گوناگون

تکثیر فرهنگ شهادت و جانبازی و ایثارگری در جامعه امروز تعیین کننده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛مجتبی شاکری جانباز از دو چشم و دو دست و عضو شورای شهر تهران در چهارمین و آخرین روز جشنواره اعیاد شعبانیه که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: نکته ای که برای همه ما مهم است تکثیر فرهنگ ایثار و شهادت در زمان ها و رخدادهای مختلف است.
 
وی افزود: تجلیل مقطعی از شهدا و جانبازان،ارتقای آن ها نیست بلکه ما باید بتوانیم آن چرا را که انسان تراز انقلاب اسلامی یعنی شهدا و ایثارگران و جانبازان و بسیجیان هستند را تکثیر کنیم و در لایه لایه جامعه به گونه ای تزریق کنیم که باز هم انسان های این چنینی و تعیین کننده داشته باشیم.
 
وی افزود: این پدیده ای در انقلاب اسلامی است که می تواند تضمین کننده هویت و وحدت و اقتدار ما باشد و باید حفظ شود.
 
شاکری تصریح کرد: ما از یک انتظار 14 قرنه بیرون آمده ایم و فراموش نمی کنیم صحنه ای را که همه عالم در مقابل آن خون دل خوردند و حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و تمام یاران و اصحاب و خانواده ایشان حضور داشتند و دشمنان گویی هیچ چیز باقی نگذاشتند و از امام حسین(ع) تا کودک شش ماهه را با آن وضعیت به شهادت رساندند و حتی بر بدن های کشتگان اسب تاختند.
 
وی افزود: در تاریخ که چنین صحنه ای را به وجود آوردند امام حسین(ع) و یاران ایشان حماسه ای را خلق کردند؛یعنی شکست را تبدیل به فرصت کردند و از آن پیروزی در آوردند.
 
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: این فرهنگی است که از دل سخت ترین تهدیدها و تحریم ها و گردن کشی ها و شرایط سختی که دشمن تحمیل می کند این پیروزی را به دست می آوریم.
 
وی افزود: همان طور که رزمندگان اسلام در شرایطی که ما غریب بودیم و امکانات دشمنان ما، هواپیماهای آواکس آمریکایی و سلاح های انگلیسی و شیمایی های آلمانی و پول های اعراب منطقه و مهندسی رزم رژیم صهیونیستی همه در آن سمت بود اما در این سمت چیزی جز غربت نبود.
 
شاکری تصریح کرد: از یک وضعیت شکست در یک جنگ کلاسیک پیروزی درآوردن کار بزرگ رزمندگان ما بود که این باید به نسل جدید منتقل شود.
 
وی گفت: اگر فرزندان ما بدانند که انقلاب ما در چه وضعیتی بود و بعد در چه شرایطی قرار گرفت آن گاه در کنار عکس شهید و کنار جانبازی با احترام قدم خواهد برداشت و آن شرایط تهدید را به فرصت تبدیل می کند.
 
وی با اشاره به این که رسم این است تا در برابر همسران جانبازان که حتی انتخابشان بعد از جانبازی جانباز بوده کمال احترام را داشته باشیم اظهار داشت: هیچ کار بزرگی صورت نمی گیرد مگر این که همسر انسان در آن نقش جدی دارد.
 
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: علامه حسن زاده عاملی درباره مقام همسران جانبازان فرمودند؛” من از ملکوت شما نمی توانم بگویم و از مقام شما نمی توانم حرف بزنم اما همین مقدار بگویم که چله نشینی های عرفا در مقابل مقام شما ناچیز است”.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا