Mihanpostرپرتاژ

ثبت نام خودرو برای جاماندگان در سامانه یکپارچه فروش خودرو

بت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو ذکر کنیم که باز شدن سامانه یکپارچه فروش خودرو در بازه زمانی هفتم و هشتم فروردین انجام شده، اما بازه 16 تا 18 فروردین مهلت دیگری برای ثبت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو به حساب می‌آید

 در سال 1401، شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون ایران خودرو و سایپا به پیروی از قوانین وزارت صمت، روال قرعه‌کشی‌های خود را پایان داده و از سامانه یکپارچه فروش خودرو برای عرضه محصولات خود به مردم استفاده ‌کردند. در اواخر اسفند امکان ثبت‌نام خودروهای داخلی برای مردم فراهم شد. اما به دلایل متفاوتی، گروهی از متقاضیان از ثبت‌نام برای خودرو جا ماندند.

در هفته ی پیشین فراخوانی اعلام شد که جاماندگان از ثبت‌نام محصولات شرکت‌های ماشین‌سازی می‌توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو درخواست خود را برای خرید ماشین مورد نظر به ثبت برسانند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌تری در این مورد به دست آورید.

تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در خبری که در خبرگزاری فارس منتشر شد، اعلام کرد افرادی که در فاصله 20 تا 23 اسفند حساب وکالتی خود را افتتاح نموده و 100 میلیون به حساب سازمان حمایت واریز کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند در فاصله 26 تا 29 اسفند کار ثبت نام خودرو مورد نظر خود را انجام دهند، در فاصله روزهای 16 تا 18 فروردین فرصت دارند که در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کنند.

البته باید این نکته را برای ثبت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو ذکر کنیم که باز شدن سامانه یکپارچه فروش خودرو در بازه زمانی هفتم و هشتم فروردین انجام شده، اما بازه 16 تا 18 فروردین مهلت دیگری برای ثبت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو به حساب می‌آید تا متقاضیانی که از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند، کار ثبت ‌نام خودرو امروز را در طرح فروش خودرو شرکت‌های ماشین‌سازی انجام دهند.

جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو

چرا امکان طرح فروش خودرو مجدد اجرا می‌شود؟

در روزهای پایانی زمستان 1401، حدود 950 هزار نفر متقاضی افتتاح حساب وکالتی برای اجرای طرح فروش فوری خودروهای داخلی بودند. با اینکه لیست بلندی از بانک‌های عامل اعلام شد، متقاضیان با پیام‌های خطایی مانند عدم تطابق کد ملی با شماره تلفن همراه، عدم یافتن حساب وکالتی و ترافیک شدید ناشی از حضور تعداد بی‌شمار متقاضیان در سامانه مواجه شدند.

این اخطارها و تلاش بانک‌ها برای رفع آنها باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد همیشگی بانک‌های عامل شدند. در نتیجه بانک‌ها در زمان تعیین شده از سوی وزارت صمت نتوانستند اسامی افراد حائز شرایط را در سامانه اطلاع‌رسانی کنند. به همین دلیل وزارت صمت تصمیم به بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو در تاریخ‌های هفتم و هشتم و همچنین شانزدهم تا هجدهم فروردین گرفته است.

جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو

چه کسانی می‌توانند از فراخوان جدید استفاده کنند؟

شاید شما هم با خواندن مطلب ثبت نام جاماندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو، به این موضوع فکر کنید که آیا می‌توانید از فرصت موجود برای ثبت نام خودرو استفاده کنید یا خیر.

در پاسخ باید بگوییم که آقای قالیباف در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری فارس اعلام کرد تاریخ‌های اعلام شده، مهلت ثبت‌نام برای متقاضیانی هستند که حساب وکالتی را در بازه زمانی مشخص در اسفند افتتاح و 100 میلیون را واریز کرده‌اند اما بانک‌ها اسامی آنها را به سامانه یکپارچه ارسال نکرده‌اند.

جالب است بدانید که وزارت صمت، استقبال مردم را از آخرین فراخوان فروش خودروهای داخلی در سال 1401 بی‌سابقه اعلام کرده است. حدود 920 هزار نفر ثبت نام خودرو مورد نظر خود را نهایی کرده بودند. اما 20 هزار نفر به دلایلی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، از ثبت‌نام کامل خودروی انتخابی خود باز ماندند.

جمع بندی

در این مطلب اشاره کردیم که مردم در بازه 26 تا 29 اسفند امکان ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داشتند و استقبال بی‌سابقه‌ای از این فراخوان صورت گرفت. اما به دلیل اختلالاتی که هنگام افتتاح حساب وکالتی رخ داد، بانک‌ها نتوانستند اسامی افراد حائز شرایط ثبت‌نام را به موقع در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت کنند.

به همین دلیل وزارت صمت تاریخ هفتم و هشتم فروردین و همچنین شانزدهم تا هجدهم همین ماه را برای ثبت‌نام جاماندگان از این فراخوان تعیین کرده است.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا