گوناگون

جاده گردشگری شاندیز

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران از راه‌اندازی جاده گردشگری شاندیز، گلمکان، گلبهار و اخلمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حسین غریب در جلسه کمیته توسعه و سرمایه‌گذاری چناران گفت: شهرستان چناران دارای مناطق بکر و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل در حوزه گردشگری است و دارای 10 رودخانه با چشم‌اندازهای مفرح و زیبا از جمله اخلمد، گلمکان، خرم دره، رادکان، بقمچ و … است.

وی افزود: علاقه‌‍مندی به سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری اخلمد و گلمکان روز افزون است که در همین راستا در تلاش هستیم با تسریع در تکمیل جاده گردشگری از شاندیز به اخلمد رینگ و یک چرخه گردشگری در غرب و جنوب‌غربی مشهد را ایجاد کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران ادامه داد: با تکمیل این پروژه قفل ترافیکی طرقبه شاندیز با استفاده از پتانسیل‌های گردشگری شهرستان چناران بازگشایی و مشکلات ترافیکی آن مرتفع می‌شود که بخشی از جاده مذکور از گلمکان به سمت شاندیز به طول دو کیلومتر آسفالت شده و چندین کیلومتر آن نیز تسطیح و مابقی آن در حال پیگیری است.

غریب اظهار کرد: ضرورت دارد مجموعه اداری طرقبه شاندیز نیز در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند تا در اسرع وقت این پروژه تکمیل و تقدیم مردم و زائران بارگاه منور رضوی، قرار داده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران گفت: با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همکاران خود در فرمانداری و بخشداری‌های تابعه و استفاده از ظرفیت و توانمندی بالای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و توفیق الهی در بخش‌هایی که توسعه شهرستان براساس آن پایه‌ریزی و گسترش می‌یابد، تلاش می‌شود.

وی افزود: در حوزه کشاورزی شهرستان با عنایت به وجود زیرساخت‌هایی چون اقلیم مناسب، آب، خاک، ‌دانش فنی، توانمندی کشاورزان و حمایت‌های دولت، باعث شده که این شهرستان با داشتن دو درصد از وسعت استان حدود 11 درصد از محصولات کشاورزی استان را تولید کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران یادآور شد: شهرستان در تولیداتی مانند میوه‌های سردرختی، ماهی، سیب‌زمینی، گندم، جو، دام و طیور و … سر آمد و یا جزء رتبه‌های برتر استان است.

غریب به حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران اشاره و اظهار کرد:‌ در حوزه صنعت با دارا بودن 170 واحد صنعتی و تبدیلی و سرمایه‌گذاری دو برابری نسبت به سایر مناطق استان و بیش از 1200 هکتار وسعت شهرک صنعتی این نوید را به استان و شرق کشور می‌دهیم که بستر برای استقرار صنایع پاک و بدون آلایندگی زیست محیطی فراهم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران ادامه داد: با استفاده از ظرفیت و توان مجموعه صنعت، معدن و تجارت شهرستان، خانه صنعت، شرکت‌های وابسته و برگزاری جلسات کارگروه صنعت و معدن تلاش، برای برآورده کردن نیازهای سرمایه‌گذاران صنعتی در شمال‌شرقی کشور و با توجه به ممنوعیت سرمایه‌گذاری در محور غرب کشور، شهرک صنعتی چناران نقطه مناسبی برای پاسخگویی به سرمایه‌گذاران بخش صنعت در خراسان‌رضوی است.

وی به حوزه مسکن مهر شهرستان اشاره و اظهار کرد: شهرستان چناران و در نقطه سرزمینی گلبهار، پذیرای بیش از 42 هزار واحد مسکن مهر و همچنین افق جمعیتی 400 هزار نفری به عنوان پاسخگویی به جمعیت سرریز شهر مشهد در دست ساخت‌وساز وتکمیل است.

سرپرست فرمانداری شهرستان چناران افزود: این موضوع فرصتی برای بهره‌‎مندی شهرستان از بسترهای توسعه مثل آب، برق، ‌گاز، فرودگاه، دانشگاه، آزادراه، قطار شهری و … خواهد شد و در صورتی که دستگاه‌های متولی مربوطه در حوزه خدمات زیر بنایی و روبنایی آن به وظایف خود عمل نکنند این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

غریب ادامه داد: با هم‌افزایی متقابل و تعامل بین بخشی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و حمایت مجموعه‌های استانی این شهرستان می‌تواند با پتانسیل‌های ذکر شده نقش بیشتری در توسعه کشور و منطقه بر عهده بگیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا