Mihanpostعلمی و فناوریهوا فضا

جانشین جدید شاتل های فضایی«جستجوگر رویا»هم آمد +فیلم

به گزارش میهن پست – بعد از متوقف شدن برنامه شاتل‌ها، آمریکا مدتی است که به برای انتقال فضانوردان خود به سایوزهای روسی متکی شده است، هزینه بالای شاتل‌ها  برخی از مشکلات تکنیکی به خصوص در مورد ایمنی شاتل‌ها باعث شد که با شاتل‌ها خداحافظی کنیم.
اما شرکت‌های خصوصی آمریکایی، مدت‌های زیادی است که فعال شده‌اند، در این میان شرکتی به نام SNC یا Sierra Nevada Corporation در پی آن است که تا دو سال و نیم دیگر هواپیمای فضایی جدیدی برای حمل فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی و مدار زمین را معرفی کند و در حال حاضر در حال آزمایش این وسیله است.
Dream Chaser مثل شاتل‌ها با کمک یک موشک به صورت عمودی رهسپار فضا می‌شود، در مورد Dream Chaser، این موشک، یک موشک اطلس ۵ است. بعد از ورود به فضا و انجام مأموریت، Dream Chaser می‌تواند با ضریب ایمنی بالا، با شتاب پایین ۱٫۵g فضانوردان را به زمین بازگرداند و جالب است که Dream Chaser می‌تواند مثل یک هواپیمای عادی روی باند هر فرودگاهی فرود آید!
Dream Chaser سوخت مایع با پایه اتانول دارد و بنابراین برخلاف شاتل‌ها، سوخت آن حالت انفجاری و خطرناک ندارد.
Dream Chaser، البته اصلا عظمت و بزرگی شاتل‌ها را ندارد و با طول ۹ متر و فاصله نوک بال‌های ۷ متر، بسیار کوچک‌تر از شاتل‌هاست که ابعاد مشابهش به ترتیب ۳۷ متر و ۲۴ متر بود. با وجود این کوچکی، این فضاپیما می‌تواند ۷ فضانورد را مثل شاتل‌ها به فضا ببرد و بازگرداند، Dream Chaser در نوامبر سال ۲۰۱۶، نخستین مأموریت خود را انجام خواهد داد.

منبع:گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا