Mihanpostاقتصادیخانواده

تشریح جزئیات«سبد کالا»خبرنگاران

به گزارش میهن پست –  اسامی حدود ۲۰ هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان سامانه «سمان» توسط معاونت مطبوعاتی ارشاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعطای سبد کالا به این قشر ارسال شده است اما ضوابط اعطای آن به افراد توسط وزارت صنایع مشخص می‌شود.

به  نقل از فارس ، به دنبال پرسش‌های مکرر در خصوص اینکه آیا سبد کالا به خبرنگاران هم تعلق می‌گیرد یا اینکه باز هم از دریافت تسهیلات جا می‌مانند پیگیری‌هایی صورت گرفت.

بر همین اساس از سوی معاونت مطبوعاتی ارشاد اعلام شد که هر فردی که در سامانه سمان ثبت نام داشته و به عنوان خبرنگار در این سامانه شناسایی شده است نامش در قالب لیست به وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برای دریافت سبد کالا تحویل داده شده است.

بنابراین، اعلام شد که معاونت مطبوعاتی ارشاد دستور دولت را مبنی بر ارائه لیست خبرنگاران به وزارت صنایع اجرایی کرده است.

لازم به ذکر است که هم‌‌اکنون حدود ۲۰ هزار نفر در سامانه سمان ثبت نام کرده‌اند که هنوز خبرنگاران واقعی و سایر کارمندان تفکیک و تمیز داده نشده است.

اینکه ملاک اعطای سبد کالا به اقشار مختلف جامعه اعم از خبرنگاران و سایر کارمندان چیست را وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص می‌‌کند و نقش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در این باره فقط ارائه لیست خبرنگاران به این وزارتخانه بوده است.

لازم به ذکر است که خبرنگارانی که در سامانه سمان ثبت نام نداشته‌اند در لیست ارائه شده به وزارت صنایع جای نگرفته‌اند.

البته یکی از ضوابط اصلی تعلق سبد کالا به اقشار جامعه از جمله خبرنگاران این است که فرد سرپرست خانوار باشد، بر همین اساس به خبرنگارانی که سرپرست خانوار نیستند، سبد کالا تعلق نمی‌گیرد.

خبرنگاران می‌توانند کُد ملی خود را به شماره (۵۰۰۰۴۹۹) پیامک کنند و از وضعیت تعلق سبد کالا به خود با خبر شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا