گوناگون

جانشین سپاه ثارالله: مدیریت جهادی از عوامل موفقیت در دفاع مقدس بود

81174568 5713578

به گزارش ایرنا، سردار محمد مطهری پیش از خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، دشمان این سرزمین را به هراس واداشت و منافع نامشروع آنها را به خطر انداخت.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما سعی کردند تا با توطئه های مختلف مانع از پیشرفت و توسعه این کشور شوند و به جنگ نظامی علیه ایران رسیدند.

وی ادامه داد: از نظر مالی و نظامی ارتش بعث هیچ مشکلی برای پیروزی در ایران نداشت، اما دو گزینه رهبری و ملت ایران را در نظر نگرفته بود و همین دو عامل موجب پیروزی ما و شکست دشمن شد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: چرخه اقتصادی ما در آن زمان با مشکل اساسی مواجه شده بود، در صدور نفت مشکل داشتیم، به لحاظ سیاسی مشکلات متعددی داشتیم و در بخش نظامی وضعیت از بخش های سیاسی و اقتصادی بدتر بود.

وی بیان کرد: دشمن با همین نگاه تجاوز خود را آغاز کرد و با توجه به این که لیبرال ها حاکم بودند و بنی صدر مدیریت جنگ را عهده دار بود در 9 ماه مدیریت بنی صدر هیچ اقدامی برای بیرون راندن صدام صورت نگرفت.

سردار مطهری تصریح کرد: اقدامات ما بعد از عزل بنی صدر صورت گرفت و با تغییر در شیوه جنگ توانستیم سرزمین های خود را یکی پس از دیگری آزاد کنیم.

وی گفت: بیشتر آموزش ها قبل از انقلاب متون ترجمه شده ناتو بود و با آنها نمی توانستیم با دشمن بجنگیم لذا استفاده ار رزم شب یکی از شیوه های جدیدی بود که در جنگ بکار بردیم و به پیروزی های زیادی دست یافتیم.

وی اظهار کرد: با این تغییر شیوه جنگ عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین با موفقیت پشت سر گذاشته و بسیاری از مناطق اشغالی آزاد شد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در مرحله بعد همه نگاه ها به خرمشهر و انتظار مردم آزادسازی آن بود و دشمن نیز بشدت این منطقه را به لحاظ دفاعی آماده کرده بود و احساس نمی کرد ایرانی ها خرمشهر را آزاد کنند.

وی افزود: عملیات بیت المقدس از دهم اردیبهشت ماه سال 1361 در قالب سه قرارگاه قدس، نصر و فتح در سه محور اجرا شد و روز سوم خرداد رزمندگان اسلام توانستند خرمشهر عزیر را آزاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و 380 کیلومتر از سرزمین های اشغالی آزاد شد که این مساحت آزاد شده به اندازه نصف کشور لبنان است و نشان می دهد چه تلاش وافری نیاز داشت تا آزاد شود.

وی با برشمردن پیامدها و دستاوردهای فتح خرمشهر گفت: این آزادسازی ضربه مهلکی را به دشمن وارد کرد و دو هفته پس از آزادی خرمشهر، رژیم غاصب صهیونیستی با چراغ سبز برخی کشورهای عربی و غرب به لبنان حمله کرد و بیروت را به اشغال خود درآورد.

وی گفت: آنها از این اقدام اهدافی را دنبال می کردند اما امام راحل فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد.

وی درباره پیامد بعدی اظهار کرد: کشورهای عربی حامی استکبار و صدام بعد از آزادسازی خرمشهر، تولید و صادرات نفت خود را افزایش دادند تا قیمت نفت کاهش یابد و ما نتوانیم با درآمد حاصل از فروش نفت هزینه های خود را تامین کنیم.

سردار مطهری افزود: اکنون نیز جوانان ما باید همانند جوانان سال 61 با مدیریت جهادی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی کمک کنند کشور به پیشرفت و ترقی و سربلندی نائل شود.ک/2

8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا