گوناگون

جاي ايران در هيات رئيسه فيلا خالي است/ احتمال تغييرات جدید در کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، نناد لالوويچ پنجشنبه شب با حضور در برنامه روح پهلواني شبكه ورزش به پروسه حساس و طولاني مبارزه با حذف كشتي از المپيك اشاره كرد و گفت: در نخستين گام بايد متوجه مي شديم كه مشكل از كجاست و چه عواملي باعث شده تا كميته بين المللي المپيك چنين تصميمي را در نظر دارد.خوشبختانه اين عوامل شناسايي شد و همبستگي و اتحاد جامعه كشتي به ويژه كمك و حمايت كشتي ايران توانست از چنين اتفاقي جلوگيري كند. يكي از عوامل اصلي احتمال حذف كشتي از المپيك،‌ عدم مدرن و همه فهم شدن اين رشته بود كه بسياري از تماشاگران عادي و حتي برخي قهرمانان اسبق اين رشته هم در جريان تغييرات قوانين نبودند.

وي تصريح كرد: قوانين كشتي از پيچيدگي خاصي برخوردار بود و بسياري از تماشاگران بطور دقيق متوجه نمي شدند در مسابقات چه اتفاقي در حال رخ دادن است.به همين دليل تغييراتي در كشتي اعمال شد و در نتيجه ديديم كه كشتي به ويژه كشتي فرنگي از سكون و خسته كنندگي خارج شد و زيبايي بيشتري يافت.

رئيس فيلا خاطر نشان كرد:ضمن اينكه ما در گام بعدي به تغيير و تقويت بدنه و سيستم اجرايي فيلا و همچنين اساس نامه فدراسيون جهاني پرداختيم كه در نهايت به اصلاح سازمان فيلا بيانجامد. در همين راستا 4 تا 8 كميسيون جديد و تخصصي در فيلا تاسيس شد كه برخي از آنان با حضور قهرمانان و ورزشكاران اداره مي شود و به نوعي اين ستارگان را نيز همراه فيلا كرده است.

لالوويچ به برخي تغييرات احتمالي نيز اشاره كرد و گفت: كشتي همچنان نيازمند تغييرات است كه ما در نظر داريم بعد از كارهاي تحقيقاتي و حساب شده،‌حتي طرح دوبنده و يا رنگ تشك كشتي را نيز مورد بازبيني مجدد و تغيير قرار دهيم. اين تغييرات ممكن است حتي منجر به تغيير نام فيلا نيز شود چراكه بسياري از كشورهاي دنيا هنوز نمي دانند فيلا به چه معناست. فيلا به استثناي ايرانيان در بسياري از كشورها هنوز نام غريب و ناشناخته اي است كه بايد به نوعي در بين تمامي كشورهاي عضو جابيافتد.

رئيس فدراسيون جهاني كشتي در خصوص ترغيب و جذب تماشاگران بيشتر نيز ادامه داد: اين مساله مشكل كشتي نيست و بسياري از رشته هاي ورزشي دنيا به جز فوتبال با افت و ريزش تماشاگر مواجه بوده است.ما بايد كاري كنيم كه كشتي كمي آسان تر شود و در ضمن بر جذابيت و هيجان آن نيز بيافزائيم. مطمئنا جذب و ترغيب تماشاگر به ويژه جوانان، كار سختي است،‌چراكه هجوم تفريحات مختلفي همچون بازيهاي كامپيوتري و شبكه هاي اجتماعي باعث شده تا جوانان به راحتي بسوي اين مسايل گرايش پيدا كنند و طبيعتا كمي از ورزش هاي مختلف فاصله گيرند.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش به جوانگرايي در بدنه اجرايي فيلا و همچنين استفاده از تجربيات پيشكسوتان اشاره كرد و اظهار داشت: ما بايد در كنار قهرمانان مسن و پيشكسوت از جوانان باانگيزه و پر انرژي نيز بهره ببريم. بسوريكه طرح و نقشه از پيشكسوتان ارائه شود و نيروهاي جوان وظيفه اجراي آنرا داشته باشند. البته در اين بين بايد تخصص و ايده هاي نيروهاي جوان نيز به بهترين شكل استفاده كرد.

لالوويچ در واكنش به اين مساله كه مدتهاست جاي نمايندگان ايران در سيستم اجرايي و هيات رئيسه فيلا خالي است گفت: كشور بزرگ و توانمندي همچون ايران واقعا استحقاق كسب كرسي هاي مهم در فيلا را دارد، ولي بايد توجه داشت كه انتخابات حرف اول را مي زند و موفقيت در انتخابات فيلا هم مستلزم زمان و برنامه ريزي است. شرط اول موفقيت ايرانيان در انتخابات فيلا، اتحاد و همدلي خود ايرانيان در كشتي كشورشان است و كانديداي معرفي شده بايد بطور كامل از سوي فدراسيون كشتي كشورش مورد حمايت قرار گيرد. به هر حال در اين انتخابات 118 راي وجود دارد كه بايد روي اين آرا برنامه ريزي كرد.در مجموع از كانديداتوري نمايندگان ايراني در اين انتخابات حمايت خواهم كرد، و اميدواريم دوباره شاهد حضور افرادي همچون دكتر محمد توكل در هيات رئيسه فيلا باشيم.

رئيس فيلا در ادامه به فعاليت هاي آتي فدراسيون جهاني براي بقاي كشتي در المپيك اشاره كرد و افزود: فيلا در سال 2017 دوباره براي بقاي كشتي در المپيك 2024 تلاش خواهد كرد،‌چراكه فعلا با حضور كشتي تا بازيهاي المپيك 2020 موافقت شده و ما بايد همچنان براي بقاي دائمي اين رشته فعاليت تلاش كنيم.

لالوويچ در بخش ديگري از اظهارات خود در خصوص برخي تغييرات مورد نظر فيلا نيز گفت: ما در نظر داريم طرح رنكينگ يا همان گروه بندي كشتي گيران و تيمهاي مختلف را اجرايي كنيم. ضمن اينكه ممكن است رقابتهاي جام جهاني هم دستخوش تغييرات شود چراكه بايد ديد اصلا لزومي دارد اين رقابتها هر ساله برگزار شود با اينكه بهتر است همانند جام جهاني فوتبال با يك فاصله چهار ساله يا كمتر پيگيري شود.

وي در رابطه با تغييرات مختلف در عرصه داوري كشتي دنيا نيز افزود: تغييرات مختلفي در انتظار دنياي داوري است و مطمئن هستم بسياري از داوران از حضور من در راس فيلا خوشحالند. چون همه چيز سر جاي خود است و هم اكنون با همان تغييرات محدود نيز شاهد مشكلات كمتري در قضاوت هاي كشتي هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا