گوناگون

آموزش و پرورش هیچ راهبرد تربیتی برای مقابله با نگرش غربی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شکرالله زندوی ظهر چهارشنبه در نشست شورای زنان انقلاب اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه هدف دشمن کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی است، بیان داشت: دشمن با تمام توان از طریق تبلیغات و رسانه ها، تغییر فرهنگ غنی ملت ایران را هدف قرار داده است.

وی افزود: دشمن با استفاده از رسانه ها، تأثیر فرهنگی و تربیتی خانواده را بر روی فرزندان کم کرده است. از سوی دیگر نگرش خانواده ها این است که فرزندانشان از طریق تلویزیون، مدرسه و جامعه، کم کم مسائل روزمره را یاد می گیرند و این موجب پسرفت فرهنگی ما شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: نظام آموزش و پرورش، هیچ راهبرد تربیتی برای مبارزه با این نوع نگرشی که در دنیا از طریق رسانه ها القاء شده ندارد و این باز مشکلی بر مشکلات ما می افزاید.

حجت الاسلام زندوی از هم گسیختگی در مسائل فرهنگی را دیگر مشکل حوزه فرهنگی کشور دانست و افزود: دستگاه های فرهنگی هر کدام راه خودشان را می روند. مهندسی فرهنگی که حضرت آقا فرمودند شکل نگرفته است. وظایف دستگاه های فرهنگی به خوبی مشخص نشده و هیچ گونه عزم ملی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: عزم ملی با تشکیل نهادهای مردمی شکل می گیرد و شکل گیری اینها مستلزم حمایت مسئولان و مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به نقش زنان در مسائل پرورشی اشاره کرد و ابرازداشت: این نقش مهم و برجسته بر کسی پوشیده نیست، اگر ما زنانی سالم داشته باشیم قطعا بچه ها و نسل سالمی خواهیم داشت.وقتی مادران خوب باشند می توانند فرزندان خوبی تحویل جامعه بدهند.

این مسئول ادامه داد: نقش مادر در شکل گیری تربیت فرزند در جامعه نقش ارزنده ای است، لذا تشکیل این چنین سازمانهایی که بر محور فعالیت بانوان می تواند نقش بی بدیلی در توسعه ارزشها و آرمانهای و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ ناب اسلامی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: دشمنان به خوبی می دانند که سلب فرهنگ از یک ملت، بهترین راه تسلط بر اقتصاد آن ملت است لذا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به ترفندهای مختلف متوسل شده اند تا حرکت این انقلاب را کند کنند و این بار نیز با تحریم اقتصادی به میدان آمده اند، اگر مسئولان کشور در سالهای گذشته که مقام معظم رهبری عنوانی را برای سال اعلام می کردند و همه آن عناوین و شعارها به نحوی به مسائل اقتصادی مربوط می شد توجه می کردند شاید امروز مشکلات ما کمتر بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا