گوناگون

توسعه اقتصادی جامعه مستلزم رشد پیوندهای اجتماعی است/درجامعه پرتنش رشد اقتصادی ممکن نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار سی سخت گفت: در جامعه ای که مردم معارض رشد همدیگر باشند و جامعه پرکینه و پر تنش، رشد اقتصادی ممکن نیست.

وی بیان کرد: تلاشها و کوشش ها در جامعه ای که پیوندهای اجتماعی وجود داشته باشد، مفید خواهد بود.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: تا در جامعه انسان وجود نداشته باشد و تا انسانها تعامل نداشته باشند، آن جامعه موفق نیست و استمرار ندارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر انسانهای یک جامعه انسانهایی رشد یافته باشند، از ظرفیتهای آن جامعه در جهت رشد جامعه به خوبی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در کنار ثروت، فرهنگ نیز باید وجود داشته باشد، گفت: اگر در کنار ثروت فرهنگ وجود نداشته باشد، آن ثروت مخرب جامعه است و زمینه پویایی را فراهم نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ظرفیتهای شهر سی سخت گفت: این شهر با داشتن ظرفیتهای طبیعی و گردشگری بسیار، فرصتهای مناسبی برای رشد مردم دارد.

وی همچنین با اشاره به قابلیتهای این شهر در بخش باغداری بر توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه در این بخش تاکید کرد.

آیت الله ملک حسینی به مسئولین این شهر تاکید کرد: به آینده شهر سی سخت نگاه کنید و نباید مشکلات شما را مایوس کند زیرا کسی که امید به آینده دارد تلاش می کند.

وی همچنین حمایت از نهادهای فرهنگی در این شهر را ضروری دانست و بیان داشت: باید رسیدگی به مساجد و حوزه ها و جلب مشارکت در این زمینه در رسالتهای شورا تعریف شود تا بسترها برای موفقیت مهیا گردد.

قانونی که برای تهران وضع شده در سی سخت اجرا می شود

شهردار سی سخت هم در این نشست گفت: قانون شهرداری ها قدیمی و غیر کارآمد است.

حسین محمدخانی افزود: قانونی که برای تهران وضع شده در سی سخت نیز اجرا می شود که این مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: شهرداری شهرهای کوچک منبع درآمدی ندارند و از طرفی باید طبق قانون خودگردان باشند.

محمدخانی اظهار داشت: شهر سی سخت هیچ منبع درآمدی همچون عوارضها و … ندارد و این در حالی است که برای پرداخت حقوق کارگرانش هم با مشکل مواجه است.

 شهردار سی سخت عنوان کرد: این شهرداری هم اکنون نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی به پرسنل خود دارد.

وی بیان کرد: شهرهای بخش گرمسیری استان حداقل از اعتبارات نفت بهره مند می شوند اما شهر گردشگری سی سخت از همه اعتبارات محروم است.

وی با اشاره به توریستی بودن این شهر گفت: در تابستانها جمعیت این شهر سه تا چهار برابر می شود و این در حالی است که امکانات شهرداری جوابگو نیست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا