هوا فضاMihanpostعکس

جدیدترین تصاویر ماه در سال ۲۰۲۲ از زاویه دوربین فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی

جدیدترین تصاویر ماه در سال ۲۰۲۲ از زاویه دوربین فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در حالی توسط ناسا منتشر شده است که خود ناسا نیز به تحسین این تصاویر حیرت انگیز پرداخته است.

در میان جدیدترین تصاویر ماه، تصویر شکوه کوژماه waning gibbous Moon با وضوح حدود ۹۷ درصد از ایستگاه فضایی بین‌المللی و در حالی که ایستگاه فضایی بین‌المللی در فاصله ۲۷۱ مایل بالاتر از اقیانوس اطلس جنوبی در حال حرکت بود، ثبت شده است.

جدیدترین تصاویر ماه در سال 2022
جدیدترین تصاویر ماه در سال ۲۰۲۲

در این تصویر کوژ ماه یا تحدب فزاینده waxing gibbous Moon در روز ولنتاین از ایستگاه فضایی بین‌المللی و در حالی که این سازه در فاصله ۲۶۱ مایلی بالای اقیانوس آرام در سواحل بریتیش کلمبیا، کانادا در حال حرکت بود، ثبت شده است.

جدیدترین تصاویر ماه در سال 2022

در سومین تصویر از جدیدترین تصاویر ماه، حضور کوژماه در بالای افق زمین به تصویر کشیده شده است، زیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی درفاصله ۲۷۲ مایلی بالای اقیانوس اطلس در بین بخش بالایی آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی در حال گردش بود.

جدیدترین تصاویر ماه در سال 2022

در این تصویر شکوه ماه کامل بر فراز دریای سرخ در حالی که ایستگاه فضایی بین‌المللی در فاصله ۲۵۷ مایلی بر فراز رودخانه نیل در کشور آفریقایی سودان در حال حرکت بود، ثبت شده است.

جدیدترین تصاویر ماه در سال 2022

ایستگاه فضایی بین‌المللی که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد برای بیش از دو دهه خانه فضانوردان بوده است. این ایستگاه به عنوان یک آزمایشگاه ریزگرانش میزبان ۳ هزار تحقیق از بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ محقق در سراسر جهان بوده است.

ناسا گفته است که ایستگاه فضایی دروازه‌ی ماه محلی برای اسکان فضانوردانی است که به ماه می‌روند. ظرفیت این ایستگاه فضایی چهار نفر است و شرکای ناسا از جمله کانادا، اروپا و ژاپن در آن کار خواهند کرد. ایستگاه فضایی دروازه ماه بخش اصلی ماموریت آرتمیس خواهد بود که در آن ناسا قرار است اولین زن و یک مرد دیگر را به ماه بفرستد. ماموریت آرتمیس، سه بخش دارد.

آرتمیس ۱ بدون خدمه به سمت ماه رهسپار می‌شود و پس از آن  آرتمیس ۲ فضانوردان را به نزدیکی ماه می‌برد و در نهایت  آرتمیس ۳ فضانوردان را بر ماه فرود خواهد آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا