Mihanpostاقتصادیبازار

جزئیات طرح جدید وزارت کار برای اعزام نیروی کار به خارج؟

به گزارش میهن پست – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از انعقاد تفاهم نامه بین المللی برای برگزاری آزمون‌های مهارت در ایران خبر داد و گفت: مشکل زبان متقاضیان اعزام به خارج برای کار حل می شود.

کورش پرند با اعلام اینکه اجرای آزمون های بین المللی مهارت در ایران کلید خورد، برنامه اصلی سازمان فنی و حرفه ای کشور را حضور در عرصه بین المللی خواند و از برگزاری آزمون های بین المللی در ایران خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: یکی از مشکلات مهارت آموزان در سال های گذشته عدم برگزاری آزمون های بین المللی به دلیل شرایط سیاسی کشور بود که با تدابیر اتخاذ شده و طبق تفاهم نامه منعقده بین سازمان People Cert و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بزودی این آزمون ها در کشور برگزار خواهد شد.

به نقل از مهر ، به گفته وی، با برگزاری آزمون های بین المللی در ایران دیگر نیازی به حضور متقاضی در کشور هایی همچون ترکیه و مالزی نیست. پرند اظهارداشت: در این راستا چند مرکز آزمون الکترونیکی خصوصی و دولتی ایجاد خواهد شد تا آزمون ها به صورت استاندارد برگزار شود.

پرند همچنین از ارائه آموزش زبان های تخصصی در حوزه مهارت های آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: در حالی که یکی از الزامات اعزام نیروی کار به خارج از کشور آشنایی این نیروها با زبان های تخصصی مرتبط با مهارتشان است اما متاسفانه اغلب افراد فاقد این تخصص هستند. برای حل این معضل برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزش زبان تخصصی انجام شده است.

معاون وزیر کار تاکید کرد: اعزام نیروی کار به خارج از کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تلاش می شود تمام تمهیدات لازم از جمله برگزاری دوره های زبان تخصصی مد نظر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا