گوناگون

نجات گراز از دست شکارچیان!

تا پیش از این باید انسان‌ها را از دست حیوانات وحشی نظیر گراز نجات می‌دادیم حال کار به جایی رسیده که باید گراز را از دست برخی انسان‌های نامهربان نجات دهیم.

کوروش لشنی، مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه لرستان از دستگیری شکارچیان متخلف که قصد شکار گرازی را داشتند خبر داد.

وی افزود: روز گذشته ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده اشترانکوه در هنگام گشت‌زنی در این مناطق با شنیدن صدای شلیک چند گلوله روانه جنگل شدند، پس از یک ساعت تعقیب و گریز دو متخلف شکار گراز را که دو قبضه سلاح شکاری، تعداد 12 فشنگ و یک کوله پشتی همراه داشتند را دستگیر می‎کنند.

لشنی ادامه داد: متخلفان در بازجویی‎ها اعتراف کردند که با شلیک تیر هوایی قصد ایجاد سر و صدا داشته‎اند تا گرازها از مخفیگاهشان بیرون بیایند و بتوانند آنها را شکار کنند، خوشبختانه با سرعت عمل محیط بانان این تخلف صورت نگرفت و گرازها از دست این انسان‌های نامهربان نجات یافتند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه اظهار کرد: گراز به علت قرار گرفتن در زنجیره غذایی گوشتخواران بزرگ همانند پلنگ، خرس و گرگ در طبیعت دارای ارزش فراوانی است.

وی افزود: همچنین گراز با کندن پای درختان باعث هوادهی به ریشه‎های درختان و نیز از بین رفتن انگل‎های ریشه درختان می‎شود، بر خلاف عرف جامعه که از گراز به عنوان یک موجود تخریب‎گر یاد می‎شود این حیوان برای طبیعت ارزشمند است.

لشنی یادآور شد: متاسفانه در سال‎های اخیر آمار شکار گراز رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن بازدارنده نبودن حکم‌های در نظر گرفته شده برای مجرمان این جرائم است، این موضوع سبب شده شکار تمام گونه‎های جانوری برای متخلفان راحت باشد و بدون ترس از جریمه به کار خود مشغول باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جریمه شکار هر گراز دو میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: البته با تلاش رئیس سازمان، کارهای اداری طرح و لایحه بازنگری در جرائم محیط زیست در حال انجام است تا با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر به تصویب برسد، اگر این امر تحقق یابد دیگر شاهد جولان دادن شکارچیان در کشتار گونه‎های جانوری نخواهیم بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا