گوناگون

تهرانی‌ها با کتاب‌های قوی خود نمی‌آیند

رییس شرکت تعاونی ناشران اصفهان گفت: متاسفانه ناشران تهرانی کتاب‌های قوی خود را به نمایشگاه کتاب نیاورده‌اند.

مهدی نقش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه ناشران در نمایشگاه امسال تنها 10 درصد تخفیف به کتاب‌ها می دهند، اظهارکرد: هر سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری اصفهان 20 درصد تخفیف به کتاب‌ها می‌دادند و ناشران نیز به همین میزان تخفیف قائل می‌شدند، اما امسال به دلیل بالا بودن هزینه‌های ناشران، قرار شد تا ناشران 10 درصد تخفیف دهند ولی استانداری و وزارتخانه همچون سابق 20 درصد تخفیف برای کتاب‌ها قائل شوند.

وی با اشاره به تخفیف 30 درصدی نمایشگاه کتاب در سال‌جاری، افزود: تخفیف دادن به کتاب حرکت قشنگی نیست و مردم به این روال عادت می‌کنند ولی امروز در این گرانی کتاب می‌توان آن را کمکی به کتاب و ناشران تلقی کرد.

رییس شرکت تعاونی ناشران اصفهان ادامه داد: به طور کلی هنگامی که ناشران، کتاب‌های خود را بین مراکز پخش و کتابفروشی‌ها توزیع می‌کنند برای آنها درصدی تخفیف قائل می‌شود، بنابراین درصد تخفیف در نمایشگاه ضرر چندانی به ناشر نمی‌زند.

نقش با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه کتاب اصفهان برای ناشران اصفهانی هزینه کمتری به دنبال دارد، گفت: ناشران شهرهای دیگر باید هزینه‌های جانبی همچون مکان اسکان و هزینه رفت و آمد را پرداخت کنند، از این رو شرکت در نمایشگاه برای آنها هزینه بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب منجر به اذیت شدن کتابفروشان می‌شود، افزود: در جلسه‌ای که چندی پیش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان داشتیم مشکلات مربوط به کتابفروشی‌ها و نمایشگاه کتاب را مطرح کردم و مدیرکل برای رفع این مشکل اقدام خواهد کرد.

رییس شرکت تعاونی ناشران اصفهان اظهارکرد: قرار است تا از این به بعد نمایشگاه کتاب را در فروشگاه‌های کتاب برگزار کنیم تا هم کتابفروشی‌ها تقویت شوند و هم هزینه‌هایی که در نمایشگاه تلف می‌شود همچون اجاره غرفه‌ها و بیمه آتش نشانی به بن کتاب تبدیل و در اختیار خریداران کتاب قرار گیرد.

نقش با اشاره به کیفیت نمایشگاه امسال، افزود: نمایشگاه امسال در حد انتظار من نبود و ناشرانی که آمده‌اند کتاب های خوب خود را نیاورده‌اند. اهل اصفهان اهل مطالعه است. من هم ناشر هستم و هم کتابفروش و وقتی شب‌ها به کتابفروشی می روم می بینم خریداران بهترین کتاب‌ها را می‌خرند.

وی ادامه داد: متاسفانه ناشران تهران کتاب‌های ضعیف خود را در نمایشگاه می‌آورند. چند بار نیز به همکاران تهرانی گفتم ولی گوش نمی کنند.

به گزارش ایسنا، دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان از امروز لغایت 20 شهریور ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در پل تاریخی شهرستان برپا می‌باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا