گوناگون

کانال‌های تاریخی در چهارباغ عباسی وجود خارجی دارند؟!

یکی معتقد است در هیچ یک از نقش‌های قدیمی چهارباغ اثری از کانال‌های عهد قاجاریه و صفویه وجود ندارد، و دیگری می‌گوید وجود دو کانال تاریخی در محل احداث ایستگاه‌های مترو در ابتدا و انتهای چهارباغ عباسی یک شانتاژ خبری است و مدیران خطاکار تلاش دارند با ایجاد این موج خبری افکار عمومی را از عمق فاجعه‌ای که از گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد منحرف کنند، از سویی مسؤلان از تلاش برای حفظ این کانال‌ها صحبت می‌کنند! اما این پرسش مطرح است مردمی که سال‌ها هزینه و زمان صرف کردند باید به چه کسی اعتماد کنند؟ در این میان چه کسانی حقیقت را پنهان می‌کند…

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، اگرچه برخی کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی اصفهان معتقدند کانال‌های مربوط به دوران صفوی و قاجاریه که گفته می‌شود از سه سال پیش تا کنون مانع احداث دو ایستگاه مترو در ابتدا و انتهای چهارباغ عباسی شده، در اسناد تاریخی اصفهان وجود ندارد، اما استاندار به نقل از رییس سازمان میراث فرهنگی بار دیگر وجود این دو کانال تاریخی را تائید کرده است.

استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه اصفهان با بیان اینکه تصمیم قطعی برای راه اندازی مترو گرفته شده است، گفت: یک باند خیابان چهارباغ بسته شده و کارگران به صورت شبانه روزی در حال کار و خاک‌برداری هستند تا هر چه زودتر ایستگاه مترو دروازه دولت راه اندازی شود.

رسول زرگرپور با اشاره به صحبت برخی کارشناسان میراث فرهنگی در مورد کانال‌های تاریخی اظهارکرد: برخی کارشناسان میراث فرهنگی بحث کرده‌اند که این کانال‌ها وجود دارد یا نه؛ اما ما به این مسائل ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی این مجموعه وجود دارد و هدف میراث فرهنگی کشور نیز حفظ آن است ما نیز در پاسخ به درخواست این سازمان قرار شده این مجموعه را حفظ کنیم.

استاندار اصفهان با رد گمانه زنی‌ها در مورد شانتاژ خبری بحث کانال‌های تاریخی برای جلوگیری از احداث مترو، ادامه داد: هر کس هر گمانه زنی که می‌خواهد داشته باشد. قرار است هر چه زودتر ایستگاه مترو دروازه دولت را بسازیم و از چند روز گذشته خاک‌برداری برای احداث این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

زرگرپور با بیان اینکه تصمیم قطعی برای راه اندازی مترو گرفته شده است، اضافه کرد: یک باند خیابان بسته شده و به صورت شبانه روزی در حال کار و خاک‌برداری هستند تا هر چه زودتر این ایستگاه مترو راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: به اینکه یک عده مخالفند یک عده موافق، اینکه یک عده می‌گویند این کانال‌ها در اینجا است و یک عده می‌گویند نیست نباید اهمیت داد. مهم این است که ایستگاه دروازه دولت هر چه زودتر ساخته شود.

استاندار اصفهان با ابراز امیدواری از راه اندازی مترو در اصفهان، خاطرنشان کرد: مهم برای ما راه افتادن مترو و ساخته شدن ایستگاه دروازه دولت است تا هرچه زودتر تمام خط یک به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا