گوناگون

سراب نیلوفر همچنان با بحران کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند

مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: سراب نیلوفر امسال نیز همچون پارسال از بحران کم‌آبی رنج می‌برد.

وحید شامبیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)منطقه کرمانشاه، در ارتباط با وضعیت سراب نیلوفر به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان اظهارکرد: سراب نیلوفر یک پهنه آبی منحصر به فرد در استان کرمانشاه است که همه ساله گردشگردانی از نقاط مختلف جهان از آن دیدن می‌کنند.

مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: سراب نیلوفر در موقعیت 14 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه، در ابتدای منطقه سنجابی و در ارتفاع 1331 کیلومتری از سطح دریا و در مساحتی حدود 25 هکتار واقع شده است.

شامبیاتی با بیان اینکه برای رشد و رونق گردشگری و توریست پذیری در این منطقه برنامه‌هایی در دست اجراست، افزود: اولین اولویت برای توسعه سراب نیلوفر رفع خشکسالی و مقابله با بحران کم آبی است که در این راستا مقابله و برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز و کشت و آبیاری نادرست ذرت مد نظر است.

وی افزود: در کنار این موضوع توسعه زیرساخت‌ها و محدوده سراب در دست اقدام است.

در استان کرمانشاه 550 سراب و چشمه بزرگ و کوچک وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سراب‌های روانسر، بیستون، قنبر، خضر زنده و… اشاره کرد.

سراب نیلوفر یکی از آثار طبیعی ملی ایران است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا