گوناگون

در تلاشیم تاق‌بستان را هرچه‌سریعتر برای جهانی‌شدن آماده کنیم

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید سالانه یک میلیون گردشگر از مجموعه تاریخی باستانی و ثبت جهانی شده بیستون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس علی فعله گری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در محل سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: اثر ارزشمند و جهانی شده بیستون یکی از منحصربه فردترین آثار ایران است که هرساله از تمامی نقاط ایران و گردشگران خارجی بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وجود این مجموعه بی نظیر برای استان کرمانشاه یک غنیمت است که باید بیش از اینها قدر آن را بدانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه از در دست اقدام بودن پرونده ثبت جهانی تاق بستان خبر داد و گفت: زمینه ثبت جهانی شدن مجموعه تاریخی فرهنگی ارزشمند تاق بستان به عنوان پانزدهمین اثر جهانی ایران فراهم شده، این درحالیست که طرح ساماندهی تاق بستان هنوز نیمه کاره است و برای انجام آن به بودجه‌های بیشتری نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تاق‌بستان شناسنامه و هویت اصیل مردم کرمانشاه است، تاکیدکرد: با ثبت جهانی شدن تاق بستان یقینا مردم کرمانشاه شاهد تحولی عظیم در صنعت گردشگری استان خود خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین به انجام طرح ساماندهی مجموعه ارزشمند معبد آناهیتا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات معبد آناهیتا موضوع مالکیت دو باب خانه در محوطه معبد بود که با بودجه ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و بعد از سالها این بخش از اثر آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار طرح مرمت آناهیتا را شش ماهه تهیه می‌کنیم و یقینا اگر این اثر نیز مرمت شود و ساماندهی گردد، تحولی قابل توجه در منطقه برای توسعه گردشگری ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین به برگزاری هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه در حال برگزاری است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا