گوناگون

خسارت 2690 میلیارد ریالی به اراضی جنگلی آستارا در آتش‌سوزی‌های اخیر

رئیس اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا از تحمیل خسارت 2690 میلیارد ریالی به اراضی جنگلی شهرستان در پی آتش‌سوزی‌های فصل تابستان خبر داد.

«سهیل توکلی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، با تأکید بر مطلب فوق خاطرنشان کرد: بالغ بر 66 فقره آتش‌سوزی در 26.624 هکتار اراضی جنگلی و غیرجنگلی شهرستان بوقوع پیوسته که پس از بررسی کارشناسان اداره‌ی منابع طبیعی، خسارت وارد شده 2690 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی‌ها بیشترین خسارت به درختان انجیری و آزاد و توده‌های نهال و بوته‌های تمشک وارد شده است.

رئیس اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا در خصوص علل آتش‌سوزی‌ها یادآور شد: عوامل مختلفی از قبیل ناآگاهی مسافران و گردشگران از نحوه‌ی روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و ناتوانی از مهار آن، رفتار غرض‌ورزانه افراد معلوم‌الحال، اقدام سودجویان با هدف تصرف، پاکسازی غیراصولی مالکان اراضی کشاورزی و ناتوانی از مهار آتش و …. در گزارش‌های مختلف کارشناسان مشاهده می‌شود.

توکلی افزود: در برخورد با افراد سودجو، شماری از متخلفان شناسایی و با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در بخش دیگر سخنانش از همکاری نیروهای انتظامی، هنگ مرزی، بسیج، سپاه، دهیاری‌ها، شوراها و نیروهای مردمی در مهار برخی آتش‌سوزی‌ها تقدیر و اظهار کرد: در بحث شناسایی و برخورد با سودجویان نیازمند همکاری بیش از پیش نیروهای امنیتی هستیم.

رئیس اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا کمبود امکانات بروز دنیا از قبیل ماشین‌های آتش‌نشانی، لباس ضد حریق، کپسول‌های اطفای حریق و …. را مهم‌ترین معضل پیش‌روی مأموران حفاظتی اداره‌ی منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: خطرات ناشی از آتش همیشه سلامت مأموران ما را تهدید می‌کند.

توکلی با اشاره به گرمای هوا و وزش بادهای گرم خطاب به شهروندان و میهمانان هشدار داد: با تداوم این وضعیت و نزدیکی به فصل پائیز که به فصل برگریزان مشهور است، امکان بروز آتش‌سوزی در ابعاد وسیع‌تر دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و هم‌جواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و بالغ بر 40 هزار هکتار اراضی ملی و جنگلی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا