گوناگون

ساخت 60 پروژه مدرسه‌سازی به صورت مشارکتی و مردمی در کردستان

امسال، در سطح استان 60 پروژه مدرسه‌سازی به صورت مشارکتی و مردمی در دست ساخت است که بیش از 80 درصد آنها در آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «ابراهیم حسامی» در مراسم کلنگ‌زنی احداث مدرسه دو کلاسه روستای «سونج» از توابع شهرستان سقز با بیان اینکه این مدرسه پنجمین مدرسه‌ایست که توسط خیر تهرانی در استان کردستان کلنگ‌زنی شده است اظهار امیدواری کرد که این مدرسه امسال، به دست خیر تهرانی آقای «حمیدرضا شاحسینی» به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز به صورت مشارکتی با مردم در ساخت مدرسه‌سازی اقدام می‌کند، اظهار کرد: این مدرسه بصورت مردمی احداث و هزینه‌ی آن نیز توسط خیرین پرداخت شده و ساخت آن بصورت امانی به آموزش و پرورش سقز واگذار می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان افزود: امسال، در سطح استان 60 پروژه‌ی مدرسه‌سازی به صورت مشارکتی و مردمی در دست ساخت است که بیش از 80 درصد آنها در آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

«مظفر رستمی» معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سقز هم در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: 16 پروژه‌ی آموزشی شامل مدارس و سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های در حال اجرای این نهاد، مدرسه شش کلاسه‌ی جاده ملقرنی آماده بهره‌برداری است.

رستمی از ثبت‌نام 31 هزار دانش‌آموز از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام الکترونیک «سناد» در شهرستان سقز خبر داد و گفت: این تعداد، در 239 مدرسه و 1249 کلاس درس در سطح شهرستان تحصیل را آغاز می‌کنند.

براساس این گزارش، روستای سونج از توابع بخش مرکزی در مسیر جاده‌ی «سقز – بوکان» است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا