گوناگون

‌استاندار مرکزی: تحقق توسعه پایدار منوط به ملاحظات زیست‌محیطی است

‌استاندار مرکزی راهکار تحقق توسعه پایدار را حفظ محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، محیط بانان استان مرکزی با استاندار دیدار کردند.

در این جلسه محمدحسین مقیمی با تأکید بر اهمیت محیط‌زیست و حفظ و حراست از آن اظهار کرد: این امر به قدری برای کشور قابل اهمیت است که در قانون اساسی به آن توجه و یک سازمان برای آن تعریف شده است.

وی با اشاره به کم‌توجهی‌های صورت گرفته در این عرصه که خسارات بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: در برنامه توسعه‌ای کشور به بحث محیط زیست بسیار توجه شده است به شکلی که طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی و اقتصادی کشور باید توجیه و پیوست زیست‌محیطی داشته باشند تا این چنین، تخریبات و اثرات آنها کاهش یابد.

استاندار مرکزی دست‌اندازی‌های سال‌های اخیر را یکی از عوامل مشکل‌آفرین در عرصه‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما باید مصروف به کاهش تخریبات و به حداقل رساندن آنها باشد. خوشبختانه دولت اهتمام ویژه‌ای در حفظ و حراست از محیط زیست دارد و با جدیت مسائل را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که برای تخریب یک ساختمان یک ضربه و یا یک انفجار کافیست اما، اصلاح آن زمانبر است؛ تخریب محیط زیست نیز به سادگی صورت می‌گیرد اما، اصلاح و بازسازی آن سال‌ها به طول میانجامد و ممکن است هیچ‌گاه ضربات وارد شده بازسازی و اصلاح نشود و براین اساس، بعضا شاهد انقراض برخی گونه‌های حیات‌وحش هستیم.

مقیمی بر پیشگیری از تخریب‌ها در محیط‌زیست تأکید و عنوان کرد: یکی از وظایف محیط‌بانان پیشگیری از تخریب‌ها و حوادث از بین‌برنده حیات‌وحش است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی با توجه به شرایط خاص و نوع امکانات موجود، محیط زیست عملکرد قابل قبولی داشته‌ است اما، در کنار این تلاش‌ها به دلیل توسعه صنعتی استان و کم‌توجهی سال‌های اخیر مشکلات ویژه‌ای در حوزه محیط‌زیست رخ داده است که رفع آنها تلاش بیشتری را می‌طلبد و این امر مستلزم بررسی همه‌جانبه و جدی مسائل در استان است تا برنامه‌ای در حهت رفع مشکلات تدوین شود.

استاندار مرکزی تحقق توسعه پایدار را منوط به توجه به مسائل زیست‌محیطی عنوان و اظهار کرد: لازمه توسعه کشور فعالیت صنایع، رشد کشاورزی، خدمات و گردشگری و توجه به مسائل زیست‌محیطی است. رشد صنایع بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی موفقیتی را به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای دولت گفت: قطعاً با چنین هزینه‌هایی نمی‌توان انتظار افزایش حقوق را برای محیط‌بانان داشت. دولت طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را معطوف به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای جانبی این پروژه‌ها کرده است و ارائه زمین برای محیط‌بانان و تأمین نیاز مسکن آنها قدری مشکل خواهد بود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا