Mihanpostاقتصادیطلا و ارز

جزئیات ارزهای بی استفاده ایران در کشورهای چین،کره و هند؟

به گزارش میهن پست – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزهای بی استفاده ایران در کره، چین و هند، گفت: میزان تقاضا برای استفاده از این ارزها بالا نیست و این منابع هم اکنون در این کشورها بی استفاده باقی مانده است.
رضا نوروز‌ زاده  با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی و نوسان نرخ ارز، گفت: با کاهش درآمدهای نفتی و افزایش نرخ دلار در بازار، بخشی از صنعت که می‌خواهد برای تامین ماشین‌آلات و نیازهای ارزی خود، از بانک‌ها ارز دریافت کند، با کاهش درآمدهای نفتی دچار مشکل خواهد شد و ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود یا در صف دریافت ارز برای سرمایه‌گذاری خود بماند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متاسفانه در گذشته علیرغم اینکه منابع ارزی کشور مطلوب بوده، اما منابع مالی حاصل از فروش نفت و دریافت‌های ارزی، مدیریت نشده است و آنگونه که اعداد و ارقام بانک مرکزی حکایت دارد، ذخایر ارزی و طلب‌های ایران در کره، چین و هند بیشتر از ظرفیت تقاضای سرمایه گذاران برای استفاده از آن ارزها است و بخشی از آن بلااستفاده باقی مانده است که باید برای آنها فکری کرد.

وی با انتقاد از روند خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته، بخشی از صنایع دولتی زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خصوصی سازی شده‌اند در حالی که زیرساخت‌ها برای این خصوصی سازی فراهم نبوده یا در عین حال، اهلیت در این واگذاری‌ها رعایت نشده، این در حالی است که این چالش بزرگی برای واحدهای مذکور است.

نوروز زاده گفت: بر این اساس، وقتی که یک واحد خصوصی‌سازی می‌شود، دولت اجازه تزریق منابع مالی در آن را ندارد و واحدها نیز اجازه تغییر و تحول در درون خود را ندارند، بنابراین با بحران مواجه می‌شوند اما با اینکه خیلی از واحدها دچار این معضلات هستند، اما از رشد قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا