Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

سب پلاتر بعد از استعفاء تحت تحقیق پلیس آمریکا قرار گرفت؟

میهن پست – یوزف سپ بلاتر  متولد  ۱۰ مارس ۱۹۳۶ در شهر ویسپ سوئیس ، هشتمین رئیس فیفا است. او برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۹۸ در پنجاه و یکمین کنگره فیفا جایگزین ژاو هاولانژ برزیلی شد. وی برای ۴ دوره متوالی دیگر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد. سپ بلاتردر تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۵ چهار روز پس از این‌که برای پنجمین بار به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد و سریعاً اعلام کرد که از ریاست فیفا کناره‌گیری می‌کند.رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال که ساعاتی بعد از سمت خود استعفا از سوی پلیس اف بی آی آمریکا تحت تحقیق قرار دارد.

سپ بلاتر برای سال ها می شود که به دلیل فساد مالی در فیفا زیر ذره بین قرار دارد و چهارشنبه هفته گذشته در این خصوص ۱۴ نفر بازداشت شدند که ۹ نفر از آنها از مقامات بلندپایه فیفا بودند که به دلیل دست داشتن در فساد مالی و گرفتن رشوه در سوییس دستگیر شدند. این افراد از سوی اداره عدالت آمریکا و اف بی آی بازداشت شدند.

بر پایه گزارش ای بی سی نیوز، بلاتر جزو اهداف مورد تعقیب اف بی آی بوده اما این موضوع علنی نشده است.

مقامات فیفا ۱۵۰ میلیون رشوه دریافت کرده اند که این موضوع در حال بررسی است.منابع نزدیک خبر داده اند که اف بی آی در حال تحقیق بر روی پرونده بلاتر است اما رئیس پیشین فیفا هنوز دستگیر نشده است.

شاهزاده علی و میشل پلاتینی نامزدهای ریاست فیفا هستند و تا زمانی که یکی از میان این دو انتخاب شود، بلاتر به عنوان رئیس اجرایی در سمت خود باقی خواهد ماند.

منبع : مهر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا