گوناگون

جزيني:نمي‌توانندبزرگي کشتي‌فرنگي راهضم کنند

رسول جزيني در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص انتقاداتي که به عملکرد فرنگي‌کاران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا مي‌شود، گفت: همه مي‌دانند با چه تيمي به اين مسابقات رفتيم و نيازي به توضيح بيشتر نيست، اما سؤال من اين است که آيا مرگ فقط براي همسايه خوب است؟

وي ادامه داد: دوستان در فدراسيون کشتي فرايندي که خودشان کلنگ آن را زدند (انتخابي)، قبول ندارند و به آن پايبند نيستند و حالا هم شاهديم تنها در مورد کشتي فرنگي اجرا مي‌شود. خادم به عنوان کسي که خودش مبدع اين قانون بوده است به قانون خودش عمل نمي‌کند.

مربي تيم ملي کشتي فرنگي تصريح کرد: بدتر از همه اين است که کساني را در رأس کشتي فرنگي قرار دادند که سال‌ها نشان دادند اين کاره نيستند و به تنها چيزي که فکر نمي‌کنند کشتي فرنگي است. اين افراد تنها هزينه‌هاي اضافي براي فدراسيون دارند و هيچ سود ديگري ندارند. چطور در فدراسيوني که اين همه بدهکار است راننده اختصاصي در اختيار آقايان قرار مي‌دهند و خرج روزانه به آنها مي‌دهند؟

جزيني با بيان اينکه اگر بنا کارنامه موفقي نداشت، اين صحبت‌ها قابل قبول بود، گفت: آن زمان هم اين ايرادات وارد بود، اما ديديم منجر به نتيجه‌اي تاريخي در ورزش ايران شد. بايد به بنا اجازه دهيم تفکرات خودش را پياده کند اگر ناموفق بود آنچه دوستان مي‌گفتند درست بود. در مدتي که بنا نبود چه بلايي سر کشتي فرنگي آمد؟ با تيم اصلي دوم آسيا شديم. خيلي از کشتي‌گيران تنها به خاطر محمد بنا به اردوها بازگشتند و تنها محض وجود او بود که در اردوها حاضر شدند.

وي افزود:‌ گذشته از اين مربيان رده‌هاي سني را طوري چيدند تا فضا را براي بنا تنگ کنند تا به خواسته خود که ناخواسته بنا را آوردند، برسند. همه مي‌دانند فدراسيون کشتي با تکليف وزير و به خاطر پايگاه مردمي‌ بنا مجبور به بازگرداندن او شده است و مي‌دانستند او بدون کشتي نمي‌تواند زندگي کند. فدراسيون از اين موقعيت استفاده کرد و کساني را در راس کشتي فرنگي قرار داد که بازدهي ندارند و تنها به مصالح خودشان فکر مي‌کنند.

جزيني در خصوص بازگشت رئيس و نايب رئيس فدراسيون کشتي به ايران و عدم همراهي تيم ملي کشتي فرنگي گفت: براي کسي که داخل کار باشد، ملموس است و تبعيض را احساس خواهد کرد. چون رئيس فدراسيون از سبقه کشتي آزاد به کشتي فرنگي نگاه مي‌کند، بايد چنين برخوردهايي صورت گيرد؟ آقايان نمي‌توانند بزرگي کشتي فرنگي را هضم کنند و آن را مانند سال‌هاي دور ضعيف و کوچک مي‌بينند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا