گوناگون

فتح‌الله‌زاده:وزارت ورزش رفتار خوبي با من نداشت

علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره تغييرات در هيات مديره پرسپوليس اظهار کرد: من در جايگاهي نيستم که در رابطه با پرسپوليس صحبت کنم و بايد پيشکسوتان و صاحب‌نام‌هاي پرسپوليس مانند عابديني، کاشاني و ساير دوستان در اين باره اظهارنظر کنند چرا که به من ارتباطي ندارد و اين تلاشي بوده که وزارت در طول اين چند ماهه و طي جلسات زيادي صورت داده که اميدوارم منشاء خدمات براي اين تيم بوده باشد و پرسپوليس را از اين نابساماني‌ها نجات دهد.

مديرعامل استقلال درباره تغييراتي که ممکن است طي اين روزها در هيات مديره باشگاه استقلال نيز رخ دهد گفت: قطعا وزارت ورزش براي استقلال هم چنين طرحي را در دست انجام دارد و اميدوارم هرچه زودتر اين تغييرات در باشگاه استقلال انجام شود و کادر فني و بازيکنان تکليف خود را بدانند و نسبت به بستن تيم در فصل بعد اقدام شود.

وي درباره پيشنهاد خود مبني بر چينش ترکيب هيات مديره استقلال نيز گفت: اعتقادم بر اين است که هيات مديره حتما نبايد ورزشي باشد. من حتي اين را از سال‌ها قبل گفتم که اعضاي هيات مديره بايد افرادي اقتصادي و مديران بالادست باشند و پيشنهاد مشخصي که به وزارت ورزش در اين مورد دادم اين است که اگر هيات مديره را ما انتخاب کنيم، حتي يک ريال پول از شما نمي‌خواهم. اما اگر شما انتخاب مي‌کنيد، اين هيات مديره بايد تضمين‌هاي مالي مناسب را براي اداره استقلال به ما بدهند.

فتح‌الله‌زاده گفت: من در جريان چند گروهي که براي آمدن به استقلال تلاش مي‌کنند، هستم. من براي خودم به هيچ وجه تلاشي براي ماندن نکرده و نخواهم کرد. حتي به گواه وزارت ورزش مي‌توانيد از آن‌ها سوال کنيد يک تلفن در طول اين مدت براي خودم نزدم. فقط در جلسه پيشنهاداتي را از طرف خودم اعلام کردم تا اگر با آن موافق بودند، در اين باشگاه ماندگار شوم. البته حق وزارت است که نسبت به افراد مورد علاقه خود در استقلال اقدام کند.

مديرعامل استقلال با بيان اينکه از مدت‌ها قبل قصد داشتم پايان فصل از استقلال خداحافظي کنم افزود: اينکه الان استقلال را ترک نکردم به خاطر اين است که عده‌اي نگويند تيم را در بد شرايطي ترک و از باشگاه فرار کرد. البته اگر وزارت ورزش کسي را براي مديرعاملي باشگاه پيدا نکرد، من حاضرم به عنوان مديرعامل در خدمت باشگاه استقلال باقي بمانم اما مطمئن باشيد فرد ديگري را براي مديرعاملي استقلال انتخاب کرده‌اند.

وي درباره بحث‌هاي مطرح شده در مورد کمپ باشگاه استقلال و اينکه اين کمپ سند ندارد، نيز گفت: به نظر من مغلطه کردن کار خوبي نيست. چطور ممکن است زمين به آن بزرگي چند سال در اختيار ما باشد و در آن زمين چمن مصنوعي و طبيعي، خوابگاه، سکو، رختکن، قسمت اداري و… درست کنيم آن وقت آنجا مال خودمان نباشد؟ مگر مي‌شود ما اين کارها را انجام دهيم و کسي جلويمان را نگيرد؟ شما بخواهيد يک ديوار دور زمين‌تان بکشيد، هزار نفر پيدا مي‌شوند و به شما ايراد مي‌گيرند و پيگير کار شما هستند، آن وقت من در شهر تهران اين کار را انجام دهم و به کسي نيز پاسخگو نباشم؟

مديرعامل استقلال ادامه داد: ما سندي داريم که نشان مي‌دهد آن زمين متعلق به باشگاه استقلال است و حاضرم آن را در اختيار همه قرار دهم تا آن را مشاهده کنند. اين هفته نيز اسناد کامل آن را در سايت باشگاه قرار خواهيم داد. البته بايد بگويم اين سند منقوله‌دار نيست. آن چيزي که براي من جالب است اين است که چرا آن‌ها ناراحت هستند که ما زمين را گرفته‌ايم. بايد به آقاياني که دائما به اين کار ما ايراد مي‌گيرند، گفت چرا مغلطه مي‌کنيد؟ مگر باشگاه استقلال براي وزارت ورزش نيست. خب من اين زمين را با دوندگي زياد براي باشگاه گرفته‌ام که مال وزارت است. من بابت اين کار زحمت زيادي کشيدم. خب اگر از اين باشگاه هم بروم اين زمين جزو اموال وزارت ورزش خواهد شد.

فتح‌الله‌زاده درباره اظهار نظر يکي از مسئولان زمين‌شهري مبني بر اينکه قصد نداريم سند قطعي اين زمين را براي استقلال صادر کنيم، گفت: اين قضيه صحت ندارد. من خودم با معاون وزير صحبت کردم و او گفت من چنين حرفي نزدم. اين زمين را ما از سازمان زمين‌شهري گرفتيم و کارهايش نيز انجام شده است و قرار است در صورتي که پايان کار را به آن‌ها بدهيم، آن را به صورت کامل در اختيار ما قرار دهند و سند منقوله‌دار آن را صادر کنند. حتي مسئولان زمين‌شهري را نيز اين موضوع را بارها به ما اعلام کرده‌اند.

وي به ايسنا گفت: من دليل اين همه حاشيه‌سازي درباره اين زمين را نمي‌دانم. حتي در جلسه‌اي که با مسئولان وزارت ورزش داشتم گفتم من زمين را گرفته‌ام اگر آن را نمي‌خواهيد خب به من بگوييد من آن را پس بدهم. اگر سالي يک ميليارد بابت تمرين استقلال اجاره مي‌داديم خوب بود؟ به جاي اينکه تشکر کنيد اين حرف‌ها را مي‌زنيد؟ البته مسئولان وزارت ورزش در اين باره خيلي حرف نمي‌زنند اما من متعجبم چرا شخصي مانند واعظ آشتياني جلو افتاده و اين بحث‌ها را مطرح مي‌کند؟ مگر او چه کاره باشگاه استقلال است که درباره مسائل باشگاه هر اظهارنظري را انجام مي‌دهد؟

مديرعامل استقلال درباره نارضايتي کبه از مسئولان اين باشگاه و در نهايت جدايي او نيز گفت: کبه آن طور که قلعه‌نويي از او انتظار داشت نتوانست انتظارات را برآورده کند و سرمربي تيم علاقه‌اي به ادامه همکاري با کبه نداشت که اين حق طبيعي اوست. اينکه کبه گفته است ما خانه‌اي در اختيار او قرار نداده‌ايم نيز دروغ است. ما نزديک به 25 ميليون تومان براي رهن خانه در اختيار او گذاشتيم. قرار بود اگر او بتواند رضايت کادر فني را جلب کند و عملکرد خوبي داشته باشد براي فصل بعد هم با او قرارداد امضا کنيم و چند درصد به قراردادش بيفزاييم اما او نتوانست از عهده اين کار برآيد. در نهايت نيز بر اساس تفاهمي که داشتيم يک مقداري از قراردادش را کم کرديم و رضايت‌نامه او را صادر کرديم.

وي درباره ميزان قرارداد کبه و خرجي که او روي دست باشگاه گذاشت نيز گفت: کبه در مجموع نزديک 60 هزار دلار براي باشگاه استقلال آب خورد و آن طور که ما توقع داشتيم نتوانست عملکرد خوبي در تيم داشته باشد.

فتح‌الله‌زاده درباره تحليل خود از شفاف‌سازي قرارداد بازيکنان فوتبال و اينکه آيا اين موضوع مي‌تواند تبعاتي را براي فوتبال ايران داشته باشد نيز گفت: الحمدلله ما که خوب شفاف سازي کرديم و قرارداد تمام بازيکنان و کادر فني‌مان کاملا شفاف شد. همان طور که سازمان ليگ و آقاي خادم هم گفتند قرارداد اعلام شده استقلال در خبرگزاري‌ها همان چيزي بود که در فدراسيون و سازمان ليگ ثبت شده بود که اين مهر تاييدي بر صداقت ما بود. شفاف‌سازي نبايد فقط براي استقلال و پرسپوليس باشد بلکه بايد همه تيم‌ها نيز درباره قرارداد بازيکنان و کادر فني‌شان شفاف‌سازي کنند، در غير اين صورت ظلم بزرگي در حق پرسپوليس و استقلال است.

مديرعامل استقلال تصريح کرد: البته شفاف‌سازي قراردادها به اين شيوه را کار درستي نمي‌دانم و در هيچ کجاي دنيا نيز چنين چيزي را نمي‌بينيم. اگر شفاف‌سازي مربوط به ورزشکاران است و همه آن را خوب مي‌دانند خب تمام مديران رده بالاي سياسي هم بيايند حقوق و پاداش‌هايي که مي‌گيرند را شفاف‌سازي کرده و آن را در اختيار رسانه ها قرار دهند. به نظر من اين موضوع مي‌تواند به فوتبال ايران ضربه بزند چون هر بازيکني قلق خاص خود را دارد و هر کدام اين ادعا را دارد که از ديگري بهترند و رقم‌هاي بيشتري را طلب مي‌کنند. من اين موضوع را حرفه‌اي نمي‌بينم. البته خودم حاضر بودم هر سال رقم قرارداد بازيکنان و کادر فني استقلال را شفاف‌سازي کرده و در اختيار رسانه‌ها قرار دهم اما اين کار را حرفه‌اي و درست نمي‌دانم.

وي در مورد حمايت زياد مردم از بحث شفاف‌سازي قراردادهاي بازيکنان و اينکه اين موضوع را حق خود مي‌دانند نيز گفت: مردم همان طور که از شفاف‌سازي بازيکنان فوتبال رضايت دارند دوست دارند ميزان حقوق و پاداش مسئولان سياسي و دولتي نيز شفاف‌سازي شود و آن را بدانند. پس مسئولان رده بالا هم بايد بيايند وسط ميدان و رقم دقيق حقوق و پاداش‌هاي خود را اعلام کنند.

فتح‌الله‌زاده در پايان درباره احساس خود از اين موضوع که شايد روزهاي آخري است که در سمت مديريت باشگاه استقلال قرار دارد، به ايسنا گفت: من روحيه بسيار خوبي دارم. اگر از اين باشگاه بروم به ميان سکوها خواهم رفت و تيم محبوب خود را تشويق مي‌کنم اما بايد بگويم به خادم اين اطمينان را مي‌دهم از آن مديران نيستم که اگر بروم بر عليه وزارت ورزش و مسئولان آن موضع بگيرم و مصاحبه کنم چرا که او گفته بود ما مديراني نمي‌خواهيم که وقتي برکنارشان مي کنيم، بر عليه ما صحبت کنند. البته من از وزارت ورزش بسيار دلخورم چرا که رفتار درستي با من نداشتند. اما مطمئن باشند من اهل جار و جنجال نيستم و اگر از اين باشگاه بروم نه تنها عليه آن‌ها موضع نمي‌گيرم بلکه حاضرم به آن‌ها نيز کمک کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا