گوناگون

جمع آوری کمک‌های مردمی کردستان برای آوارگان مناطق کُردنشین عراق

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان از جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان مناطق کردنشین اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «حسن خدابنده‌لو»، دیروز(پنج‌شنبه 23 مردادماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: امروز گروه‌های تکفیری و گروه داعش، دامن اقلیم کردستان عراق را به خاک و خون آلوده‌اند و وقایع دردآور و تأسف‌باری را در این منطقه به بار آوردند.

وی افزود: حرکات گروه‌های تکفیری نشان می‌دهد که آنها به هیچ دین و اخلاقی پایبند نیستند و هدف آنها جنگ‌افروزی و گرفتن جان کودکان، زنان، جوانان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی است، خاطرنشان کرد: این جمعیت در راستای اهداف بشردوستانه‌ی خود، بر خود وظیفه می‌داند که در جهت حمایت از آوارگان عراقی با همکاری مردم استان، کمک‌هایی را برای آنها جمع‌آوری کند.

وی یادآور شد: طی مکاتباتی که با دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور انجام می‌شود، مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برای آوارگان عراقی دریافت کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر فارغ از هرگونه تبعیض نژادی و یا در نظرگرفتن دین، رنگ و نژادی، در هر جایی از دنیا اگر انسانی براثر بلایای طبیعی و یا غیرطبیعی آزرده خاطر شود، بر خود وظیفه می‌داند که او را کمک کند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد و مردم بسیاری در کردستان برای کمک به آوارگان عراقی به این اداره مراجعه کردند، تصریح کرد: امید می‌رود بتوانیم در راستای کمک‌های بشردوستانه و تسکین آلام بشری خود، کمک‌هایی را جمع‌آوری کنیم و به آوارگان عراقی اهدا کنیم.

فعالیت 50 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کردستان

خدابنده‌لو با بیان اینکه از امروز به مدت سه روز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به آوارگان مناطق کردنشین اقلیم کردستان عراق در استان فعال می‌شوند، شمار این پایگاه‌ها را 50 عدد در استان کردستان برشمرد.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها در همه شهرستان‌های سطح استان، در خود جمعیت هلال‌احمر کردستان، اماکن شلوغ و بصورت سیار در روستاها نیز فعال می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان خاطرنشان کرد: افراد خیر می‌توانند کمک‌های کالایی خود را از جمله کنسروجات، قند، چایی، برنج، پتو هم‌چنین دیگر موادغذایی فاسدنشدنی، به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان تحویل دهند.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در جمع‌آوری کمک‌ها، مردم استان و سازمان‌های مردم نهاد با جمعیت هلال‌احمر کردستان همکاری می‌کنند، یادآور شد: از ائمه‌ی جماعت و روحانیون استان نیز می‌خواهیم که در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه، اهمیت این مسأله را برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه، پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند و می‌توانند با قلم و فکر خود گام‌های بزرگی را در راستای آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و کاهش آلام بشری بردارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا