گوناگون

عضویت 25 هزار کردستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از عضویت 25 هزار و 416 کردستانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «سهیلا شیخی»، دیروز(پنج‌شنبه 23 مردادماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: رسالت کانون، کشف و پرورش استعداهای کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به انجام 40 نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و پرورشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: سرمایه‌های این نهاد مخاطبان آن هستند که طیف سنی 7 تا 16 سال را در بر می‌گیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به فعالیت 16مرکز فرهنگی ثابت کانون در استان کردستان یادآور شد: هم‌چنین دو مرکز نیز در روستاهای استان دایر است.

شیخی شمار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را 25 هزار و 416 نفر برشمرد و افزود: هم‌چنین در مراکز کانون استان 103 نفر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برکات سفر مقام معظم رهبری به کردستان تصریح کرد: تجهیز و احداث دو کتابخانه‌ی سیار روستایی در شهرستان‌های مریوان و دیواندره از جمله دستآوردهای این سفر است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان هم‌چنین به احداث چهار مرکز فرهنگی هنری در شهرهای صاحب، بانه، موچش و مریوان خبر داد و گفت: احداث این مراکز با پیشرفت 90 درصدی روبرو بوده است.

احداث کانون زبان ایران در کردستان

شیخی در ادامه به احداث کانون زبان ایران در کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های ملی است که احداث آن در این منطقه آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: علاوه‌بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، یکی از رسالت‌های اصلی کانون، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: 96 هزار و 492 کتاب در کردستان به امانت داده شده که اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا