گوناگون

نگاه راهبردی دولت به سیستان و بلوچستان، نویددهنده‌ی جهش انفجاری توسعه‌ی استان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه راهبردی دولت به سیستان و بلوچستان، نویددهنده‌ی جهش انفجاری توسعه‌ی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «علی‌اوسط هاشمی» در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: دولت توجه‌ی ویژه به سیستان و بلوچستان دارد و توسعه‌ی طرح‌های عمرانی با ظرفیت ملی را در دستور کار خود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون 18 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه‌ی آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: دولت مصمم است تا سه سال آینده 146 هزار هکتار از مزارع استان را تحت پوشش سامانه‌ی آبیاری نوین قرار دهد.

هاشمی گفت: باید همه‌ی امکانات و اعتبارات و اندیشه‌ها و طرح‌های کارشناسی و پژوهشی کاربردی ملی و استانی را برای نجات مردم در مقابل طوفان شن و ریزگردها به کار بگیریم.

وی با اشاره به فعالیت خوب در حال انجام در بخش معدن استان افزود: از مجموع 200 هزار کیلومترمربع گستره‌ی معدنی کشور که قرار است مورد اکتشاف قرار گیرند 86 هزار کیلومترمربع آن مربوط به سیستان و بلوچستان است که نشان از تحول عظیم در توسعه‌ی فعالیت‌های اکتشافی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جانمایی کارخانه‌ی پتروشیمی ایرانشهر انجام شده است، اظهار کرد: با ساخت این کارخانه حداقل 20 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

هاشمی سرمایه‌گذاری در صنعت گاز را یکی دیگر از طرح‌های بزرگ استان برشمرد و افزود: تا پایان سال 95، جمعیت قابل‌توجهی از مردم سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند هم‌چنین ظرفیت بندر چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از 2 به 6.5 میلیون تن تا پایان سال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خط آهن «چابهار- زاهدان» با 2000 میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است، افزود: دولت یازدهم مصمم به اجرای این مسیر ریلی تا پایان کار خود است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو موضوع مهم حاشیه‌نشینی در زاهدان و چابهار و تبعات طوفان شن در سیستان از مهم‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان است که باید تدابیر لازم برای برطرف کردن این دو مشکل اتخاذ شود چون در غیر این صورت حاشیه‌نشینی آسیب‌های اجتماعی و طوفان، مهاجرت مردم منطقه را در پی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا