گوناگون

آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری از میدان فردوسی

شهردار مشهد از آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری از میدان فردوسی در صورت توافق با آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه‌ی بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های شهری و بافت فرسوده‌ی مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون اعتبارات ارزی و ریالی مورد نیاز برای احداث خط 2 قطار شهری مشهد تا حدودی تأمین شده و حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس بمنظور کمک و اختصاص بودجه برای آغاز عملیات اجرایی و احداث خط 3 قطارشهری مشهد است.

وی در خصوص مکان در نظر گرفته شده برای آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد تصریح کرد: هم‌اکنون 3 نقطه برای آغاز عملیات خط 3 قطار شهری مشهد در نظر گرفته شده که نخستین و بهترین نقطه در صورت توافق با آستان قدس رضوی میدان فردوسی است.

شهردار مشهد اظهار امیدواری کرد در سال‌های آتی از محل اعتبارات دولتی هم‌چنین مساعدت کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس، توجه و نگاه ویژه‌ای به شهر مشهد و احداث خطوط قطار شهری در این شهر شود.

مرتضوی با اشاره به بودجه‌ی خط دو قطار شهری مشهد گفت: بنا بود ماهانه 36 میلیارد تومان با تعهد پیمانکار برای احداث خط 2 قطارشهری مشهد در 36 ماه هزینه شود اما هم‌اکنون به هر میزان که توان مالی داشته باشیم در این مسیر هزینه می‌کنیم.

وی در خصوص خروج دستگاه تی‌بی‌ام شفت شمالی قطار شهری مشهد از ایستگاه میدان سعدی افزود: در حال مذاکره با پیمانکار، کارفرما و مشاور هستیم تا برای خروج تی‌بی‌ام شفت شمالی از ایستگاه سعدی برنامه‌ریزی‌ شود.

شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بافت فرسوده‌ی اطراف حرم بافت ملی است، گفت: با توجه به اینکه جایگاه مشهد جایگاه ملی و فراملی است، از این‌رو از مجلس و دولت تقاضا داریم تا در بافت فرسوده‌ی اطراف حرم مطهر رضوی مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

مرتضوی تصریح کرد: تاکنون دولت هیچ کمکی به بازسازی بافت فرسوده‌ی اطراف حرم مطهر رضوی انجام نداده و همه‌ی اعتباراتی که هزینه شده از طریق تسهیلات و اوراق مشارکت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده برعهده‌ی وزارت مسکن و شهرسازی است اما بعلت ضرورت موجود، شهرداری‌ها به این موضوع وارد شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا