گوناگون

جهاددانشگاهی موفق در عینیت بخشیدن به مدیریت جهادی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: این نهاد یک الگوی موفق در عینیت بخشیدن به مدیریت جهادی با عزم ملی در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ به‌شمار می‌رود.

سیده شبنم فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، افزود: با توجه به شعار امسال با موضوع اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی انتظار می‌رود جهاددانشگاهی با اتکاء به وظیفه خود در فرهنگ و با استعانت از روحیه مدیریت جهادی بتواند ارائه دهنده الگوهای عملی برای رفع آسیب‌های بی‌شمار موجود در کشور باشد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به الگوهای عملی قابل اشاعه به کل جامعه به نهادی مشابه جهاددانشگاهی که از درون عملگراست می‌توان امید داشت.

فاطمی، آموزش در مقیاس کلان جهاددانشگاهی را بازویی موثر در انتقال الگوهای عملی به لایه‌های مختلف اجتماع ایران دانست و افزود: این بازو می‌تواند علاوه بر آموزش الگوهای عملی، مسئولیت نظارت بر تاثیر آن را نیز عهده‌دار شود.

وی گفت: از آنجایی که نتوانستیم به الگوهای عملی مناسب برای زندگی خود در همه شقوق دست پیدا کنیم، طبیعی است که با بحران مواجهه شده‌ایم، خروج از این بحران خود به خود سرانجام نمی‌گیرد، در کنار تمام اقدامات کلان کشوری باید به تربیت جامعه که الگوی عملی از آن تغذیه می‌شود، اندیشید.

فاطمی افزود: آموزش جهاد دانشگاهی به پشتوانه توان پژوهشی این نهاد در مطالعات تاریخی و مبانی نظری و داشتن ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و توان ارزیابی اعضا هیات علمی، در این بازتربیت نقش‌آفرین خواهد بود.

وی با بیان این‌که مردم کشورها در جزیی‌ترین مسائل زندگی نیازمند بازتربیت هستند، اهمیت مقوله بازتربیت را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: شهر قم در مقاطع تاریخی مختلف بسترساز تغییرات بنیادین در کشور بوده است و این روحیه هم‌چنان همراه مردم شهر قم است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم، تاکید کرد: این بازتربیت برای رسیدن به جامعه عمل‌گرا نیازمند مهندسی خاص خود است که جهاددانشگاهی واحد قم تاثیر خود را در روندی که انتظار شکل و تجسم آن می‌رود خواهد گذاشت.

فاطمی ادامه داد: اعتقاد به این تغییر باید در کشور شکل بگیرد تنها با اعتقاد می‌توان کار بزرگ انجام داد، چرا که اعتقاد دستگاه‌های اجرائی به جهاد دانشگاهی و پذیرش این‌که جهاد دلسوزانه در کنار مسیر اصلاح جامعه قرار دارد نه در تقابل با آن، باید به وجود آید.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی واحد استان قم، مرکز علمی و کاربردی و کل ستاد آموزشی این انگیزه و توان را برای همراهی با هر مسیر مشابه دیگر دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا