گوناگون

جوانان خوزستانی از شغل کشاورزی گریزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سواری در نشست هم اندیشی تولیدکنندگان برنج در خوزستان عنوان کرد: کشاورزان خوزستانی در گرمای فراوان هوا در کنار کمبود های موجود به بهترین نحو ممکن در حال فعالیت هستند. تلاش و همت این قشر مظلوم جامعه قابل تقدیر است.

وی افزود: خوزستان سومین استان تولید کننده برنج در کشور محسوب می شود. پتانسیل های فراوان دیگری در این بخش وجود دارد که در صورت استفاده صحیح از آنها می توان آمار بیکاری در جامعه را کاهش داد.

رئیس انجمن برنج کاران خوزستان با اشاره به لزوم افزایش تولید محصول برنج در خوزستان اظهار کرد: بر اساس آمار غیر رسمی محصول برنج زیر سطح کشت در استان 110 هکتار است و قشر زیادی از جامعه از این راه امرار معاش می کنند.

سواری تصریح کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل های فراوان در بخش کشاورزی استان، جوانان خوزستانی از کار کشاورزی گریزان هستند زیرا امیدی به این شغل ندارند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان نیازمند همت، نظارت و ساماندهی است اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در کاشت محصول برنج وجود آب مورد نیاز است که متاسفانه برنج کاران خوزستانی از سهمیه آب اندکی برخوردار هستند.

رئیس انجمن برنج کاران خوزستان عنوان کرد: یکی از مطالبات کشاورزان خوزستانی این است که بدانند بیمه محصولات کشاورزی بر چه اساسی مشخص شده، زیرا برای کاشت هر هکتار محصول کشاورزی چهار میلیون تومان هزینه می شود در حالیکه بیمه به ازای هر هکتار تنها 70 هزار تومان خسارت پرداخت می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا