گوناگون

جوانرود در مسیر توسعه قرار گرفته است

81196439 5752754

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرچه این شهر از عوامل کسب درآمد استان بخصوص در حوزه های تجاری و گردشگری محسوب می شود اما در حوزه مدیریت شهری همچنان مشکلاتی دارد که با انتخاب ˈکریم قنبریˈ از مخترعین و نخبگان ملی با رای اعضای شورای شهر به سمت شهرداری، ساکنان امیدوارند شاهد تغییراتی در زیرساخت های عمرانی و رفاهی این شهر باشند.

شهردار جوانرود در دیدار از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های دوران مدیریت خود که حدود سه ماه و نیم از آغاز آن سپری شده است، بر لزوم همفکری و هم افزایی با اعضای شورای شهر، فرماندار و سایر مدیران این شهرستان در پیشبرد برنامه های توسعه شهر جوانرود تاکید کرد.

قنبری رفع مشکلات مردم در حوزه شهرداری را از اهداف خود عنوان کرد و گفت: همه توانم را برای رضایت خاطر مردم این شهر خواهم گذاشت و با همه وجود در رفع مشکلات آنان تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به بدهی های شهرداری جوانرود که از قبل وجود داشته، افزود: در این مدت تلاش بنده و همکارانم بر این بوده تا حقوق کارکنان شهرداری و بدهی های دیگر که رقمی حدود 9 میلیارد ریال بوده را پرداخت کنیم و تا حد زیادی در این کار موفق بوده ایم.

وی همچنین راه اندازی دفتر انفورماتیک شهرداری و توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در شهرداری برای انجام بهنیه امور شهری و رفع مشکلات شهروندان از جمله در حوزه اعطای مجوزها براساس اصول شهرسازی و تاسیس دانشگاه علمی، کاربردی با رشته های تحصیلی مرتبط با مقوله های مدیریت شهری و شهرسازی را از دیگر فعالیت های مدت یاد شده در شهرداری جوانرود عنوان کرد.

راه اندازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن به منظور ایجاد درآمدزایی برای شهرداری، برنامه ریزی برای انتقال پایانه جوانرود و احداث پارکینگ طبقاتی، واگذاری کشتارگاه شهر به بخش خصوصی، ساماندهی تاکسیداران و در دست اقدام بودن سامانه 137 که پل ارتباطی مردم با شهردار است از دیگر فعالیت های انجام شده در شهرداری جوانرود است که قنبری به آنها اشاره کرد.

شهردار جوانرود همچنین احداث نیروگاه بیوگاز برای تولید برق از زباله های خانگی و نیز طرح بازیافت پسماند را دو اقدام مهم شهرداری در مدت سه ماه گذشته عنوان کرد.

قنبری همچنین آسفالت خیابان کشاورز و نیز برخی از معابر و کوچه های شهر جوانرود را اقدامی دیگر از سوی شهرداری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که در راستای رفاه شهروندان، در آینده نیز شهرداری همچنان نسبت به بهسازی معابر و آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر اقدام کند.

وی دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در پروژه های شهری، صدور مجوز از سوی شهرداری برای احداث طرح های کلان و نافع به حال شهروندان و آزادسازی زمین های شهروندان با تعامل مثبت با سایر ارگان ها و ادارات شهر جوانرود را از برنامه های در دستور کار شهرداری عنوان کرد.

* دو اقدام موثر اجتماعی از سوی شهرداری جوانرود؛

شهردار جوانرود از اجرای دو طرح در راستای حمایت از چهره های علمی و قرآنی و نیز معتادانی که اعتیادشان را ترک کرده اند، خبر داد.

به گفته قنبری، شهرداری جوانرود برای معتادانی که ترک کرده اند، پروانه ساخت را با 10 درصد تخفیف نسبت به نرخ متداول روز صادر می کند ضمن اینکه از سوی این نهاد مدیریت شهری به چهره های علمی و حافظان قرآن کریم نیز مبلغ سه میلیون ریال به ازای هر فرزند (حداکثر تا سه فرزند) اهدا می کند.

وی در پایان بر عزم راسخ شهرداری جوانرود برای مقابله با پدیده تکدی گری در این شهر و اقدام برای جمع آوری معتادان که سیمای نامناسبی از این شهر تجاری، توریستی خلق کرده است، تاکید کرد.

شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

571/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا