گوناگون

حادثه طبس سند توطئه هاي آمريكاست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود دهقان نيري، ظهر پنجشنبه در مراسم گراميداشت شهيد محمد منتظر قائم و گراميداشت واقعه طبس در مسجد حظيره اظهار داشت: دشمنان ما همواره برای تسلط بر منابع کشورهای دیگر از راه‌ های مختلف وارد عمل می‌شوند و آمريكا به عنوان نماد استكبار جهاني از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون توطئه هاي بسياري عليه ايران داشته است.

وي بيان كرد: جنگ نرم نيز يكي از ابزارها و توطئه هاي ‌آنهاست زيرا از طريق جنگ نرم به صورت تدریجی و آرام در بدنه نظام‌ ها‌ی مختلف دنیا نفوذ كرده و و کمر به تغییر فرهنگ آن کشورها بسته ‌اند.

دهقان نيري، تبلیغ، شایعه و شعار‌سازی را از جمله راه ‌های تسلط دشمن به فرهنگ ‌ها و افکارها عنوان کرد يادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود تمام نقشه‌ های دشمنان را تجربه کرده است.

بلاي دشمنان با دعاي امام راحل و مردم به خودشان بازگشت

امام جمعه زارچ افزود: پنجم اردیبهشت 1359 اولین مرحله تجاوز آمریکا به ایران است که با دعای خیر مردم و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بلای دشمنان نظام در صحرای طبس به خود آنان بازگشت‌.

IMG16520392

وي خاطرنشان كرد: واقعه طبس، اولين و آخرين توطئه آمريكا عليه ايران نبوده و نيست و جنگ تحميلي، جنگ نرم و ده‌ها و صدها اتفاق ديگري كه در كشور افتاد، آمريكا در آن نقش آفرين بوده است.

ولايت فقيه مهمترين عامل ناكامي مستكبران در براندازي نظام اسلامي است

دهقان نيري تاكيد كرد: ولایت فقیه مهمترین دلیل ناکامی مستکبران در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی، هوشیاری ملت‌های دنیا و آگاهی مردم دنیا را مهمترین دلیل ناکارآمدی جنگ سرد در دنیا عنوان کرد و افزود: دشمن در حال برنامه ‌ریزی برای جنگ نرم است و فرهنگ و الگوی رفتاری جامعه را هدف شوم خود قرار داده است.

دهقان نيري، شناخت دشمن و نقشه آنان‌،  مجهز بودن به تمام تجهیزات مورد نیاز در برابر دشمنان روز دنیا و دفاع و حضور دائمی در صحنه‌ های دفاع را سه اصل و وظیفه مهم و حائز اهمیت برای ملت ایران در عصر حاضر عنوان کرد.

احساس تكليف در حراست از انقلاب بايد پررنگ تر شود

وي يادآور شد: مردم همواره در قبال انقلاب اسلامي احساس تكليف كرده و از نظام پاسداري كرده ‌اند كه اين حفظ و حراست در شرايط كنوني بايد بيشتر و پررنگتر شود.

IMG16522168

امام جمعه زارچ در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فريضه امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد: متاسفانه در جامعه اسلامي، اين امر مهم در بين مردم كمرنگ شده و اگر اين روند ادامه پيدا كند، راه دشمن براي ضربه زدن به مباني ديني ما هموارتر خواهد شد.

وي تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر بايد جدي گرفته شود تا بتوانيم در قبال انقلاب و اهداف آن احساس تكليف كنيم.

دهقان نيري همچنين ياد و خاطره شهيد محمد منتظر قائم را نيز گرامي داشت و بيان كرد: شهيد منتظر قائم يكي از پاسداران و مدافعان حقيقي نظام بود و در مسير دفاع از كشور و جلوگيري از تجاوز مستكبران به مرزهاي ايران به شهادت رسيد.

حادثه طبس از مهمترين وقايع تاريخي نظام جمهوري اسلامي ايران است

رئيس شوراي هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این مراسم، واقعه طبس را یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

IMG16521681

حجت الاسلام محمد فخرالديني بيان كرد: این واقعه باید در تاریخ ایران اسلامی به عنوان روزی مهم و سندی بزرگ ثبت شود تا جهانیان فاصله بین حق و باطل را همیشه به یاد داشته باشند‌.

واقعه طبس در پنجم ارديبهشت ماه سال 59 اتفاق افتاد و نظاميان آمريكايي كه براي آزادي گروگان هاي آمريكايي وارد خاك ايران شدند، براي انجام عمليات خود به طبس رفتند اما هواپيماها و هلي كوپترهاي آنها در طبس گرفتار توفان شن شد و اين عمليات به شكست منجر شد.

محمد منتظر قائم نيز به عنوان فرمانده سپاه يزد براي شناسايي و مقابله با نيروهاي خود عازم اين محل شد كه در اين عمليات به درجه شهادت نائل شد.

اين مراسم با حضور استاندار و معاونان وي، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس، فرماندار يزد، ائمه جمعه استان يزد، علما و روحانيون، جمعي از نيروهاي سپاه الغدير و بسيج و مسئولان استان يزد در مسجد حظيره (روضه محمديه) يزد برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا