گوناگون

حرکت دامداری‌های خوزستان به سوی تعطیلی کامل

رئیس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: سهمیه سبوس تخصیص یافته به دامداران استان کم است و انتظار داریم این سهمیه افزایش یابد.

عبدالخالق سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه‌ خوزستان، با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: کاهش سهمیه سبوس، دامداران خوزستانی و بخش دام و دامپروری استان را به سوی تعطیلی کامل می‌کشاند.

وی افزود: مشکلات بسیاری در صنعت دامپروری استان از جمله شرایط خاص اقلیمی در خوزستان، خشکسالی‌های متوالی، بالابودن هزینه‌های تولید، گرانی نهاده‌های دامی و دیگر موارد وجود دارد و دامداران تنها به امید استفاده از سبوس گندم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سبحانی تصریح‌کرد: انتظار داریم مسئولان استانی با درایت و تدبیر خود مانع از خروج سبوس گندم به عنوان اصلی‌ترین نهاده‌ی دامی از چرخه تولید صنعت دامپروری استان شوند و سبوس گندم استحصالی در استان را که نیاز واقعی و حق دامداران استان است را در سیکل تولیدی استان خودمان حفظ کنند تا شاهد از بین رفتن دامدارای‌ها و دامداران موجود استان نباشیم.

وی عنوان‌ کرد:‌ سبوس گندم خوراک پایه‌ برای دامداری‌هاست، استحصال سبوس خوزستان از کارخانجات تولیدی استان حدود 6000 تن در ماه است و باید کل سبوس تولیدی به استان اختصاص یابد. در حال حاضر با توجه به اقدامات کشوری هر ماه 2900 تن سبوس گندم به دامدارای‌های استان تعلق می‌گیرد که این میزان پاسخگوی نیاز آنها نیست و حتی اگر کل تولید سبوس گندم استان یعنی 6000 تن نیز به استان اختصاص یابد کافی نیست زیرا نیاز ما پیش از این‌ها است.

رئیس اتحادیه دامداران خوزستان یادآور شد: حدود دو ماه است که قیمت سبوس گندم از 272 تومان به 520 تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا