گوناگون

آستارا، غرق در شادی

در پی بارش باران که از صبح یکشنبه، 9 شهریور در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، موجی از خوشحالی در میان شهروندان این منطقه ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، پس از 50 روز بی‌بارانی و گرمای طاقت فرسا، بارش رگباری باران در شهرستان آستارا، موجبات خوشحالی کشاورزان و شهروندان را فراهم آورد.

هر چند که بارش رگباری باران، مسافران و میهمانانی را که پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را برای نصب چادر مسافری و بیتوته شبانه خود انتخاب کرده بودند، غافلگیر کرد و سبب آبگرفتگی کوچه‌ها و معابر شد ولی تعداد کثیری از شهروندان با حضور در مساجد شهر و روستا، به اقامه نماز شکر پرداختند.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه سینوپتیک را تاکنون 3 .26 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این بارش‌ها تا پایان امروز به شکل رگباری و با احتمال بوقوع پیوستن رعد و برق ادامه خواهد داشت.

وی، کل بارش باران در تابستان امسال را تا 8 شهریور 1.7 میلی‌متر اعلام کرد و توضیح داد: این میزان بارندگی در 10 روز نخست تیر رخ داده است و ثبت چنین آماری بسیار کم نظیر و یکی از مهمترین عوامل کاهش آب‌های زیرزمینی است.

رئیس اداره هواشناسی آستارا، دمای فعلی شهرستان را 22 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این درجه هوا نسبت به روز شنبه، 8 درجه کاهش نشان می‌دهد و با تداوم این بارش، شاهد کاهش 3 تا 8 درجه‌ای دما خواهیم بود.

وی به نامساعد بودن وضعیت دریا برای فعالیت‌های دریانوردی و گردشگری طی چند روز اخیر، اشاره و بیان کرد: طول موج دریا در این مدت بین 1 تا 2 متر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا