گوناگون

در حوزه توسعه ‌گردشگری کشور دچار سردرگمی شده‎ایم

عضو کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: در حوزه توسعه ‌گردشگری در سطح کشور دچار سردرگمی شده‎ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، امیرعباس اعتمادی‎نیا در جلسه کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‎آباد، افزود: متأسفانه در حوزه توسعه گردشگری در سطح کشور هنوز نمی‌دانیم چه اهدافی را باید دنبال کنیم و همین مسأله باعث سرگردانی‌ ما شده است.

وی اظهار کرد: آیا هدف‌ از توسعه‌ گردشگری، اقتصادی است؟ آیا به دنبال ایجاد اشتغال هستیم؟ یا صرفاً هدف انجام فعالیت فرهنگی و رسیدن به اهدافی در این رابطه است؟

عضو کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: علاوه بر این مسأله باید گفت متأسفانه در حوزه کار گروهی، خوب عمل نمی‌کنیم و معمولاً دچار مشکل می‌شویم.

اعتمادی‌نیا اضافه کرد: در بعضی استان‌ها دستورالعمل‌هایی تدوین شده و بر اساس آن‌ها هر کدام از نهادهایی که قرار است به مناسبت‌های مختلف، هدایایی به مهمانان داخلی و خارجی اهدا کنند، صرفاً از صنایع دستی همان استان اقدام به تهیه آن می‌کنند که ما هم می‌توانیم چنین قاعده‌ای برای خودمان تعیین کنیم.

این کارشناس میراث فرهنگی با انتقاد از بکارگیری عنوان ژئوتوریسم برای لرستان، گفت: این عنوان، عنوان درستی نیست و به نظر می‌رسد ابعاد مسأله‌ انتخاب لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم به درستی بررسی و تبیین نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا