گوناگون

کمک‌های کردستانی‌ها به آوارگان کُرد عراقی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن محکوم‌کردن حملات و اقدامات خشونت‌طلبانه گروه دولت اسلامی (داعش)، اظهارکرد: حرکت مردم کردستان نفی خشونت و افراطی‌گری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کردستان، علیرضا آشناگر در مراسم اعزام کاروان کمک‌های مردمی برای آوارگان کُرد عراقی در محل پایانه سنندج ضمن محکوم‌کردن حملات و اقدامات خشونت‌طلبانه گروه دولت اسلامی (داعش)، اظهارکرد: تلاش همه اقشار جامعه به خصوص سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر شایسته قدردانی است.

وی مجموعه دولت را در این حرکت جمعی یار و یاور مردم دانست و بر وظیفه دولت برای مشارکت در اقدامات خیرخواهانه تاکید کرد.

آشناگر افزود: این اقدام مردم کردستان علاوه بر اینکه یک کار خیر و کمک به همنوعان و انسان‌های مظلوم است، بلکه یک نمایش واقعی و ارزشمند از دیگرخواهی و نفی خشونت و افراطی‌گری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اقدام مردم کردستان را برای یاری رساندن به آوارگان کُرد عراقی که بر اثر حملات و اقدامات خراب‌کارانه گروه تندر و تکفیری داعش آواره کوه و بیابان شده‌اند حاوی پیام همدلی و همراهی بین دستگاه‌های مرجع، نهادهای مردمی و مدنی، فعالان سیاسی و افراد تاثیر گذار در جامعه دانست.

وی هدف دیگر این اقدام خیرخواهانه را همدلی مردم کردستان ایران با آوارگان مظلوم کُردستان عراق و نفی رادیکالیزم مذهبی عنوان کرد.

مردم کردستان برداشت خشونت‌طلبانه و افراطی از دین را نمی‌پذیرند

آشناگر تصریح کرد: مردم کردستان برداشت و قرائت خشونت‌طلبانه و افراطی از دین و آیین را نمی‌پذیرند و این مشارکت و همراهی برای یاری رساندن به زیان‌دیدگان از تندروی‌های داعش را جلوه‌ای از رحمانیت دین اسلام در مقابل تندروی و تکفیر توصیف کرد.

وی عنوان کرد: همه اقشار مردم کردستان از هر قشری در کنار هم قرار گرفتند و با یاری‌رساندن به همنوعان‌شان فرقه‌گرایی را نفی و به انسانیت و انسان‌دوستی آری گفتند.

آشناگر خاطرنشان کرد: بهترین پیام مردم کردستان رساندن پیام صلح دوستی و آشتی‌طلبی به جهانیان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به نامه عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان خطاب به بهروز محمد صالح استاندار سلیمانیه اشاره و این نامه را حاوی پیام همدلی و همدردی دولت ایران و مردم کردستان ایران با دولت و مردم اقلیم کردستان عراق دانست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا