گوناگون

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی: پولی برای ساخت خانه‌های محرومان اختصاص نیافته است

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته، اعتباری برای ساخت منازل مسکونی محرومان اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، سیدرضا موسوی‌نیا در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای بزنجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان خلیل‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس قول معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهور و پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، امیدواریم هرچه سریعتر اعتبار مناسبی برای توجه به محرومان این نهاد اختصاص یابد.

وی از به بهره‌برداری رسیدن 200 طرح هادی در خراسان رضوی تا پایان امسال خبر داد و افزود: طرح هادی 200 روستای خراسان‌رضوی که عملیات اجرای آن مربوط به دو سال قبل است با پیشرفت‌های مختلفی در دست ساخت است که با تخصیص اعتبارات، اجرای این طرح‌ها سرعت خواهد گرفت.

موسوی‌نیا با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات ماده 180 با توجه به اولویت‌های دولت در خدمت به روستاها، طرحهای هادی به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: از 2580 روستای خراسان‌رضوی، پیش‌بینی می‌شود، با تامین اعتبار مورد نیاز، خانه‌های 750 روستا که مطالعات طرح هادی آنان تا 92 درصد به پایان رسیده، تا پایان امسال به بهره‌برداری رسند.

موسوی نیا با بیان اینکه باید طرح هادی 2557 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان خراسان، اجرا شود، از مقاوم سازی 100 هزار خانه روستایی خبر داد و افزود: همین تعداد خانه روستایی در استان خراسان رضوی نیازمند مقاوم سازی هستند که با تامین اعتبار و تسهیلات، این منازل نیز نوسازی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سطح روستاهای شهرستان خلیل‌آباد تاکنون 3700 واحد با استفاده از اعتبارات این نهاد ساخته شده است، گفت: بنیاد مسکن پیگیر است تا با تامین اعتبارات لازم و همکاری بانک‌ها، هر ساله بیش از 20 هزار واحد مقاوم را در استان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا