گوناگون

جبارزاده: اصلاح نظام اقتصادی در گرو توسعه صادرات است

استاندار آذربایجان‌شرقی توسعه صادرات و تعیین سهم استان‌ها در این زمینه را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: این رویکرد موجب می‌شود مسئولان علاوه بر تاکید بر توسعه صادرات مشکلات و موانع این بخش را نیز به صورت جدی و تخصصی شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در بازدید از واحدهای صنعتی داروسازی دنا و کاشی تبریز که رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز وی را همراهی می‌کردند، افزود: به طور قطع اگر بنا داریم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش اتکا به اقتصاد نفتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور محقق شود، باید موضوع صادرات را محور و مبنای برنامه‌های اقتصادی و صنعتی کشور قرار دهیم.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم کشور برای توسعه صادرات را صنعت داروسازی اعلام و اضافه کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده که توان پوشش نیازهای داخلی و صادرات به کشورهای همسایه و چند کشور آفریقایی را دارد.

جبارزاده با بیان این که در گذشته توجه خوبی به این بخش نشده و تصور می‌شد وظیفه صنعت داروسازی فقط تامین نیاز داخلی است، گفت: این در حالی است که در کشور به ویژه این استان ظرفیت‌ها و بسترهای خوبی در حوزه منابع انسانی متخصص، توانمندی‌های علمی و دانشگاهی و زیرساخت‌های عملیاتی وجود دارد و می‌تواند در امر توسعه صادرات به کار آید.

استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه رئیس و اعضاء کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های دو واحد صنعتی داروسازی دنا و کاشی تبریز بازدید و موانع و مشکلات پیش روی صنعت آذربایجان‌شرقی را بررسی کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا