گوناگون

حریم‌های تفرجگاه انوشیروان مشخص شود

فرماندار سیروان گفت: همه دستگاه‌های مرتبط در خصوص رفع مشکلات روستای “سراب‌کلان” باید اقدامات لازم را به عمل آورده و حریم‌های مهم این شهر تاریخی را مشخص و شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، « مراد یگانه» در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اظهار کرد: گردشگری یکی از مولفه های مهم اشتغال‌زایی است و جدیت دولت را در بحث جذب توریسم نویدبخش و امیدوارکننده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مرتبط در خصوص رفع مشکلات روستای سراب کلان باید اقدامات لازم را به عمل آورند ، خاطر نشان کرد : حریم های مهم در شهر تاریخی باید مشخص و شناسایی شوند.

«جهانبخش طهماسبی » سرپرست میراث فرهنگی شهرستان و دبیر کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی سیروان نیز با تبیین موقعیت شهرستان سیروان از لحاظ قابلیت‌های گردشگری و جایگاه آن در استان تصریح کرد: باید به دنبال افزایش درآمد و اشتغال‌زایی که با ورود هر هشت گردشگر یک شغل ایجاد می‌شود، بود‌.

“علی قاسم‌پور” معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری از حمایت میراث فرهنگی از سرمایه‌گذارانی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند در زمینه راه دسترسی و تعرفه آب و برق خبر داد.

روستای “سراب‌کلان” مهم‌ترین اثر تاریخی – باستانی منطقه‌ی سیروان و شهر باستانی سیروان است که در روستای سراب کلان قرار دارد‌. این شهر مرکز ایالت ماسبذان بوده و استحکامات طبیعی و موقعیت جغرافیایی مهمی داشته و تا قرن 4 هجری موقعیت سیاسی‌، جغرافیایی و شهری خود را حفظ کرده‌ و یکی از تفرجگاه‌های شاهان ساسانی و به ویژه انوشیروان بوده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا