گوناگون

حسين‌خاني:با اين شرايط طاقت ديدن مردم راندارم

چرا مس نتوانست در اين فصل راه نجاتي پيدا کند؟

اين سوال کلي است که پاسخش بسيار مفصل است… من از همان ابتدا شروع مي‌کنم يعني از آن روزي که مديريت باشگاه مس در اين فصل راه را اشتباه مي‌رفت اما در کرمان هيچ صداي رسايي وجود نداشت که اشتباه او را خيلي بلند و گوش‌خراش اعلام کند… ما از آن روزي در کرمان متضرر شديم که خيلي‌ها مي‌توانستند جلوي راه کج مديريت باشگاه در ابتداي فصل را بگيرند اما عملا سکوت کردند و با اينکه ما خيلي افراد و جريانات داشتيم که مي‌توانستند در آن زمان جلوي اين اقدامات بد را بگيرند اما اين کار را انجام ندادند…

تو چرا در اين زمينه سکوت کردي؟

همه در کرمان من را مي‌شناسند و مي‌دانند اگر من حرکتي هم انجام دهم که در آن اعتراضي به اتفاقات باشگاه داشته باشد سعي مي‌کنم آن را به گونه‌اي انجام دهم که باشگاه را تحت هيچ شرايطي وارد حاشيه نکند و بحران جديدي ايجاد نشود. در تمامي اين سال‌هايي که براي مس بازي کردم با وجود اينکه اشکالاتي مي‌ديدم اما هيچگاه به قضايا به نحوي اعتراض نمي‌کردم که موضوع تماما در رسانه‌ها قرار بگيرد و از راه منطقي آن وارد مي‌شدم. اما در اين فصل و قبل از شروع بازي‌ها زماني که يارگيري تيم را مي‌ديدم دو بار عليه اين اتفاقات به صورت شفاف مصاحبه کردم و اعتراض خودم را اعلام کردم…همين الان هم خيلي افراد مي‌توانند شهادت دهند که من در همان زمان با آن‌ها تماس گرفتم و تا مي‌توانستم به آن‌ها هشدار دادم…من تا جايي که از دستم برمي‌آمد در آن زمان به همه گفتم که چه سرنوشت شومي انتظار ما را مي‌کشد.

با علم به مشکلات مس چرا در اين تيم ماندي؟

من در آن زمان بارها تا مرز جدايي از مس پيش رفتم و حتي حاضر شدم از طلب 400 ميليوني که از باشگاه داشتم چشم پوشي کنم ولي در آن زمان من قرارداد دو ساله داشتم و باشگاه نيز به من اعلام نياز کرد و از خروج من جلوگيري کرد…شک نکنيد با وضعيتي که من در آن موقع مي‌ديدم اگر با مس قرارداد نداشتم قطعا تيم را ترک مي‌کردم‌.

شهبازي؟

متاسفانه ايشان آمده بودند که اشتباه کنند و به حرف هيچکس هم توجه نمي‌کردند! زماني که ايشان مربي موفق فصل قبل را به راحتي هرچه تمام‌تر کنار گذاشتند و مربي ضعيف‌تري از نظر رتبه در جدول آوردند کاملا مشخص شد که ايشان براي موفقيت مس تلاش نمي‌کند. جالب اينکه ايشان در صحبت‌هايشان با تقوي نيز بارها اعلام کرده بود که وي مربي دلخواه او نبوده است تا مشخص شود مديريت باشگاه اصلا جريان درستي ندارد. تا جايي که از من سوال مي‌شد به آن‌ها مي‌گفتم راه غلط طي مي‌شودو از دست دادن اين همه بازيکن درجه يک ما در فصلي که رتبه ششم را کسب کرديم و پر نشدن جاي آن‌ها با بازيکنان هم طراز و بهتر تا چه حد به ما لطمه مي زند.

ماندن تقوي؟

صدرصد موافقم و براي همين بود بارها پيش تقوي رفتم و براي ماندنش به نوعي التماس کردم! من حتي براي گرفتن پول تو جيبي پيش پدر خودم هم التماس نکرده بودم اما از آنجا که مي‌دانستم مس با رفتن تقوي با چه تهديداتي روبرو مي شود پيش او درخواست مي‌کردم که بماند اما او نظرش تغيير نکرد.

آمدن ايرانمنش؟

ببينيد در آن زمان بهترين اتفاق ممکن آمدن آقاي ايرانمنش بود… او هم دانش کار را داشت و هم تجربه لازم ولي تعجب من اين بود که چرا او بايد در اين شرايط بحراني تا اين حد تنها بماند؟! بقيه کرماني‌ها و بزرگان فوتبال کجا بودند.

مظلومي؟

ببينيد شايد حالا او از بابت حرف‌هاي من دلگير هم بشود ولي واقعيت را بايد گفت. باشگاه مس باشگاه بزرگي است و يکي از دلايلي که من اطمينان داشتم تيم ما سقوط نمي‌کند همين جبران مافات در بين فصل بود. اما شما ببينيد در بين فصل چه اتفاقي مي افتد.

مشکل روحي بازيکنان مس؟

من اين بحث را قبول دارم ولي ببينيد اين يک مشکل اساسي در فوتبال ايران است که تيم‌هايي که با مشکل روحي و رواني روبرو مي‌شوند خيلي سخت از اين بن‌بست خارج مي‌شوند. من قبول دارم تيم ما از نظر رواني تمرکز لازم را نداشت اما برون رفت از اين مسئله قطعا استفاده کوتاه مدت از روانشناس نبود…

کمک فرزاد به مس؟

وجدان من راحت است که با تمام وجود براي بقاي مس جنگيدم و از سقوط مس تا مرز افسردگي هم پيش رفتم من بارها با بازيکنان جلسه خصوصي گذاشتم، به اطاق‌هايشان رفتم و ساعت خوابشان را چک کردم، در زمين بيشتر از هر زماني فرياد کشيدم اما خب…گاهي اوقات نمي شود که نمي‌شود… البته شايد در اين باره من روي برخي‌ها بيش از حد حساب باز کردم و در حالي که برخي مي‌توانستند به من کمک کنند اين کار را انجام ندادند و من نمي‌بايست روي آن‌ها تا اين حد حساب باز کنم!

عدم همکاري نهادهاي کرماني با مس؟

اين هم موضوعي است که سبب شده است فوتبال مس به اندازه چند سال درجا بزند و عاملي براي حرکت رو به جلو نداشته باشد. مثلا در سال اولي که ما به ليگ برتر رفتيم يک هميت همه جانبه پشت تيم ما بود… از استاندار گرفته تا شهردار، نماينده مجلس و تربيت بدني و هيات فوتبال و…همه پشت تيم فوتبال مس جمع شدند و همه پرچم مس دست گرفتند اما امسال من نمي‌دانم چرا همه به فکر گرفتن انتقام‌هاي شخصي خود در وضعيت بحراني مس از يکديگر بودند!

با خريد امتياز براي ليگ برتر در فصل آينده موافق هستي؟

صدرصد موافقم و معتقدم ما از روي نردبان کسي براي رسيدن به ليگ برتر بالا نرفتيم و از روي نردبان خودمان هم سقوط نکرديم بلکه به ناحق و از روي تصميم‌گيري‌هايي که توسط افراد غير کرماني براي تيم اتخاذ شد تيم مس سقوط کرد. از اين رو اگر امروز براي مس در ليگ برتر امتياز بخرند کار ناحقي صورت نگرفته است. من فکر مي‌کنم حق مردم کرمان است که همچنان تيم خود را در ليگ برتر ببيند.

حسين خاني و مس در ليگ يک؟

آرزوي من اين است که فوتبالم را در مس تمام کنم اما من طاقت ندارم ببينم که دست رنج ما در مس به راحتي تيشه بخورد. من اگر قرار باشد که مس در اين فصل به ليگ برتر برنگردد تحت هيچ شرايط نمي‌توانم در مس بازي کنم چراکه ديگر طاقت شرمندگي مردم را ندارم. اگر بخواهم بمانم اين شرايط را در نظر مي‌گيرم که مس آنقدر قوي باشد که بتواند دوباره به ليگ برتر برگردد و جبران اين فصل خود را بکند.

آيا شرايط براي ليگ برتري شدن مس مهيا است؟

من شرايط را اينگونه نمي بينيم متاسفانه افکار آقاي مرادعليزاده به گونه اي است که من فکر مي کنم ايشان دوست ندارد مس در ليگ برتر حضور داشته باشد از طرفي مرد زحمتکش و روشن فکر باشگاه ما يعني آقاي مهدوي استعفا داده اند و اين بيش از هرچيزي من را نگران کرده است به هر اميدوارم شرايط به گونه اي پيش برود تا مس بتواند در همين سال به ليگ برتر بيايد چون من ديگر طاقت ديدن همشهريانم را ندارم براي همين عاجزانه از آقاي مهدوي و مرادعليزاده خواهش مي کنم کمک کنند و اين را بدانند مردم کرمان به حمايت آنها نياز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا