Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

حشره ترسناک انگلی که بر روی پست خود سلاحی اره مانند دارد + عکس

حشره ترسناک انگلی Dendrocerus scutellaris که به تازگی توسط محققان کشف و مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است ، بر روی پست خود سلاحی اره مانند دارد که برای دریدن بدن میزبان خود از آن استفاده می‌کند تا راهی برای بیرون آمدن پیدا کند. این گونه جدید زنبور مجهز به یک اندام اره مانند است که با الهام از «فردی کروگر»، نام شخصیت ساختگی و شرور اصلی فیلم کابوس در خیابان الم، زنبور کشنده فردی کروگر نامیده شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان حشره ترسناک انگلی Dendrocerus scutellaris یک سری برآمدگی تیغه مانند بر پشتش دارد که با استفاده از آن بدن میزبان را به دو نیم می‌کند و بیرون می‌آید.

حشره ترسناک انگلی

به عبارتی دیگر این حشره ترسناک انگلی که در کاستاریکا پیدا شده است ، جسه ای به اندازه ی یک دانه کنجد و حتی کوچیکتر دارد تا پیش از این در حیات وحش دیده نشده بود و تنها چند نمونه از این موجود از سال 1985 در موزه تاریخ طبیعت لندن وجود دارد.

در مطالعه‌ای جدید درباره این گونه از حشره ترسناک انگلی ، دانشمندان دانشگاه پن موفق شدند اطلاعات نوینی درباره نحوه زندگی مرموز این حشره به دست آورند.

حشره ترسناک انگلی

با توجه به آناتومی بدن حشره ترسناک انگلی ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این حشره یک انگل است. اسم علمی این حشره انگلی «Dendrocerus scutellaris» است. حشره‌های انگلی، در بدن میزبان که معمولا یک حشره دیگر است، تخم‌گذاری می‌کنند.

وقتی که لاروها از تخم بیرون می‌آیند و شروع به خوردن میزبان از داخل می‌‎کنند. وقتی که منابع مواد غذایی کم می‌شود، لاروها با دریدن یا جویدن بدن میزبان راه خود را بیرون باز می‌کنند. طول این حشره کمتر از سه میلی‌متر است و برآمدگی‌های تیغ مانندی روی پشتش دارد.

حشره ترسناک انگلی

اکثر حشرات انگلی دارای آرواره‌ای تیز هستند که از آن برای دریدن بدن میزبان استفاده می‌کنند اما آرواره زنبور تازه کشف‌شده این ویژگی را ندارد. بنابر این دانشمندان معتقدند که این حشره از اندام اره مانند پشتی خود برای بیرون آمدن از بدن میزبان استفاده می‌کند.

علاوه بر اندام دندانه‌ دار پشتی این حشره ترسناک انگلی ، این حشره شاخک‌ های عجیب و غریبی هم دارد که به گفته دانشمندان برای جفت‌یابی و پیدا کردن میزبان از آن استفاده می‌کند.

منبع   sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا