گوناگون

حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در آیین تشییع امیر سرتیپ معینی فر

81211793 5779226

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی این مطلب را روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش که با حضور فرماندهان عالیرتبه نظامی در ستاد نهاجا برگزار شد ، عنوان کرد.

وی با تسلیت درگذشت این امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، گفت: معینی پورشخصیت بزرگواری که در دوران حساس و بسیار خطیر کشور و نیروی هوایی مسوولیت اداره این نیروی هوایی را برعهده گرفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: نقشی که نیروی هوایی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشت از همین مرکز و همین نقطه و این منطقه پایه گذاری شد و با رژه باشکوه این نیرو در محضر امام راحل کامل شد که این نیرو دست بیعت به دست بنیانگذار جمهوری اسلامی داد و با این اقدام انقلابی خود ، کمر رژیم سفاک پهلوی را شکست.

حجت الاسلام گلپایگانی اضافه کرد: نیروی هوایی سرافراز ارتش جمهوری اسلامی که نامش در تاریخ هست و خواهد ماند با این حرکت انقلابی توانست به دنیا ثابت کند پرسنل نیروی هوایی، آنجا که اساس کشور، استقلال ، آزادی و هویت آن در خطر باشد تا پای جان خواهد ایستاد.

وی گفت: امیرسرتیپ محمدحسن معینی پور در مقطع حساسی مسوولیت اداره نیروی هوایی را برعهده گرفت و آن زمان ، زمانی بود که بنی صدر خائن از کشور فرار کرده بود و قبول این مسوولیت در آن دوران حساس و لحظات تاریخی بحبوحه جنگ، یک از خودگذشتگی ویژه می خواست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:زمانی که شهرهای کشور آماج حملات هوایی دشمن بعثی قرار داشت نقش نیروی هوایی در آن شرایط، زبانزد خاص و عام بود؛ آن زمانی که خلبانان این نیروی الهی ، مردانه می جنگیدند و در این راه فداکاری های زیادی داشتند و شهدای بی شماری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: ما فداکاری های پرسنل این نیرو را در میدان جنگ و در مبارزه با دشمن بعثی و اینکه با تمام محدودیت هایی که داشتند و زمانی که هواپیماها را آماده می کردند تا خلبانان به نبرد با دشمن بعثی بپردازند، فراموش نمی کنیم .

وی افزود: ما «دوران ها» ، «ستاری ها» و «بابایی ها»ی نیروی هوایی را می شناسیم و می دانیم این نیروی الهی چه پرونده درخشانی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد:ملت ایران در حافظه تاریخی خود فراموش نخواهد کرد امیرسرتیپ معینی پور چه خدمات شایسته ای را برای سرافرازی و سربلندی نظام اسلامی انجام داده است.

محمدی گلپایگانی گفت: این امیر سرافراز ارتش اسلام در دوران دفاع مقدس با نیروهای تحت امرش به مناطق مختلف جنگی و عملیاتی عزیمت می کرد تا از نزدیک بر فعالیت های نیروی هوایی ارتش نظارت مستقیم داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم معینی پور در ارائه خدمت به نظام اسلامی ، شب و روز نمی شناخت و برای دفاع از تمامیت ارضی کشور تلاش مضاعفی داشت ، افزود: خداوند روحش را شاد و با اولیا محشور کند و در آستانه ماه مبارک رمضان ایشان را بر سر سفره مغفرت خودش قرار دهد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: روز گذشته که من خبر درگذشت او را به رهبر معظم انقلاب دادم، ایشان چنین فرمودند: ˈاز قول من به بازماندگان تسلیت بگویید و بگویید او در موقعیتی بسیار حساس ، کمک بزرگی به پیشرفت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی داشتند.ˈ

اجتمام(3)**7029/9185*1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا