Mihanpostسیاسی

ادامه حملات وحشيانه عربستان عليه شيعيان يمن

به گزارش ميهن پست – جنگنده‌های عربستان سعودی بامداد پنجشنبه دخالت نظامی در یمن را تحت عنوان عملیات «طوفان کوبنده» کلید زده و چندین نقطه در شهر صنعاء پایتخت این کشور را بمباران کردند.بمباران اطراف زندان مرکزی صعده، سقوط یک جنگنده سعودی در صنعاء و ۵۴ کشته و ۱۸۷ زخمی در شهر عدن از جمله خبرهای امنیتی این کشور به شمار می رود.
بر اساس آمار اولیه منتشر شده در رسانه‌های یمنی تاکنون ۴۰ غیرنظامی در این حملات شهید و ده‌ها تن دیگر به شدت مجروح شدند.

در همین ارتباط «عادل الجبیر»، سفیر عربستان در آمریکا گفت: حملات ما به یمن گسترده‌تر خواهد شد و مناطق بیشتری را هدف قرار خواهد داد. وی در بیان علت این دخالت نظامی مدعی شد: ما تنها برای حمایت از دولت مشروع «منصور هادی» دست به چنین کاری زدیم.

مهر به نقل از المیادین نوشت: سفیر عربستان در آمریکا تصریح کرد: به جز آمریکا که در حملات ما مشارکت مستقیم ندارد، ۱۰ کشور در این حملات به ما کمک می‌کنند جنگنده‌های ارتش عربستان سعودی در تجاوزی جدید، مناطق اطراف فرودگاه‌ بین‌المللی شهر صنعا را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های عربستان سعودی در ادامه حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف یمن به ویژه استان‌های صنعا و صعده،اینبار مناطق اطراف فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، این حمله که ساعاتی پیش انجام شد چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است. در جریان این حمله همچنین تعداد زیادی از منازل واقع در اطراف فرودگاه به طور کامل تخریب شدند.

رسانه‌های یمنی نیز از افزایش شمار شهدا و زخمی‌های در پی ادامه حملات تجاوزکارانه خبر می‌دهند.منابع خبری همچنین از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای حامی «منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و کمیته‌های انقلابی و ارتش در شهر عدن خبر دادند.

تا ساعاتی دیگر مردم یمن در محکومیت تجاوز نظامی عربستان و هم‌پیمانان آن تظاهرات گسترده‌ای را در سراسر این کشور برگزار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا