گوناگون

حیوانات باغ وحش مشهد افسرده‌اند

یک فعال محیط زیست با اشاره به وضعیت نامناسب فضای باغ وحش مشهد، گفت: حیوانات در باغ وحش مشهد به شدت افسرده‌اند.

مجید چاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه اسارت حیوانات کار ناشایستی است، اظهار کرد: حتی این امر در باغ وحش ارم که بهترین مکان نگهداری حیوانات از نظر رعایت استاندارهای لازم در ایران است نیز صدق می‌کند، البته از نظر مدافعان حقوق حیوانات، تمامی حیوانات محصور در باغ وحش‌های جهان دچار افسردگی‌اند.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که به صورت غیررسمی توسط فعالان حقوق حیوانات در مشهد انجام گرفته رفتارهایی از حیوانات مشاهده شده که بیانگر وضعیت نامناسب نگهداری آنهاست. حیوانات در باغ وحش به لحاظ روانی به شدت آسیب‌دیده هستند و بازدیدکننده‌ها هیچ آموزشی برای برخورد با حیوانات ندیده‌اند.

چاکری با اشاره به اینکه باغ وحش برای مردم جنبه کاملا تفریحی داشته و به عنوان یک نمایش به آن می‌نگرند، ادامه داد: برای صاحبان باغ وحش مشهد هیچ اهمیتی ندارد که حیوان در چه شرایطی زندگی می‌کند بلکه تنها زنده بودن حیوان و فقدان بیماری قابل رویت و سرایت به سایر حیوانات اهمیت دارد.

وی، آشنایی انسان‌ها با حیات وحش را یکی از توجیهات برای ادامه فعالیت باغ وحش‌ها دانست و اظهار کرد: این موضوع یک خیال باطل است چراکه باغ وحش به معنای باغی است که حیات وحش در آن موجود است اما زمانی که افراد به خصوص کودکان به این مکان می‌روند با مشاهده سلطان جنگلی که حتی توان پراندن مگس‌های اطرافش را ندارد تمام تصورات ذهنی‌شان درهم می‌ریزد و این امر یک عوام فریبی و یک آموزش بسیار بد در رابطه با حیات وحش است.

این فعال محیط زیست اظهار کرد: در حال حاضر هیچ آموزش مفیدی در بدنه جامعه در خصوص چگونگی برخورد با حیوانات و حیات وحش وجود ندارد.

وی معتقد است: باغ وحش‌ها جهنم‌هایی با سردر بهشت هستند و به نوعی شکنجه‌گاه و زندان حیوانات محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا