گوناگون

خادم: از دست دادن کي‌روش اشتباه است

اميررضا خادم در گفت‌وگو با راديو ورزش درباره جلسه روز شنبه مبني بر نشست هم‌انديشي خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس گفت: اين کار بايد توسط سازمان خصوصي‌سازي مديريت شود اما با توجه به اينکه آغاز فصل نزديک بود و صاحب تيم‌ها مشخص نبود، مديريت کار را برعهده گرفتيم. در اين جلسه به جمع‌بندي رسيديم تا سازمان خصوصي‌سازي کارها را براي مزايده انجام دهد.

وي در پاسخ به اين سؤال که روند انجام کار را چطور ارزيابي مي‌کنيد و فکر مي‌کنيد انتظارها براي واگذاري طولاني باشد يا خير اظهار داشت: مشکل ما اين بود که چيزي که از دو باشگاه مي‌خواستند نمي‌توانستند ارائه کنند. عمده مشکل ما مسئله مالي است، هم بدهي‌ها مشخص نيست و هر روز طلبکاران اسنادي را رو مي‌کنند و هم دارايي‌ها معلوم نيست، با وجود اينکه مي‌دانيم اين دو باشگاه دارايي‌هايي دارند، اما ممکن است در پروسه واگذاري مغفول بمانيم، اين مسائل مشکل ايجاد مي‌کند که در تخصص وزارت ورزش هم نيست.

خادم افزود: در جلسه روز گذشته که با حضور ورزش در مجلس شوراي اسلامي با فراکسيون ورزش برگزار شد، اين صحبت‌ها را گفتيم. وزير ورزش نامه رسمي به وزارت اقتصاد و دارايي نوشته و پروسه کار را توضيح داده است. ما براي در اختيار قرار دادن دو باشگاه که بايد توسط خصوصي‌سازي پيگيري شود اعلام آمادگي کرديم و دوستانمان در وزارت اقتصاد و دارايي هر تصميمي بگيرند انجام مي‌دهيم. آنچه برايمان مهم است حفظ دو باشگاه است.

معاون پارلماني وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه در واگذاري شرکت‌ها و بنگاه‌ها موفقيت‌هايي حاصل نبوده عنوان کرد: به ما مي‌گفتند در ورزش تجربه موفقي را در واگذاري‌ها نداشتيم، البته اين موضوع در حوزه‌هاي ديگر مثل تجارت و اقتصاد هم شرکت‌ها و بنگاه‌هايي را داشتيم که وقتي واگذار شدند مشکل پيدا کردند. بايد بگويم کار اجرايي دست ما نيست، تا اينجا هم اضافه کار کرديم که براي حفظ دو باشگاه بود.

خادم در ادامه صحبت‌هاي خود درباره بحث تمديد قرارداد کي‌روش و اينکه شما گفته‌ايد وزارت ورزش رقمي که کي‌روش مي‌خواهد نمي‌تواند پرداخت کند گفت: فوتبال ما بايد آن توانمندي را داشته باشد که نه تنها هزينه جاري خودش بلکه هزينه‌هاي چند فدراسيون را تأمين کند، اما اينطور نيست، در يک دوره‌اي در زمان صفايي فراهاني استارت اين کار زده شد که فوتبال خودکفا باشد اما حالا اينطور نيست و دولت بايد کمک کند.

خادم ادامه داد: براي حفظ کي‌روش، فدراسيون فوتبال نمي‌تواند خودش کار را انجام دهد، وزارت هم مشکلات زيادي دارد، ما حتي جوايز تيم‌هاي ملي که قول داده شده پرداخت شود که حدود 40 ميليارد است هنوز پرداخت نکرديم بنابراين براي حفظ يک مربي که ارزشمند است بايد فکري کرد. اگر وزارت بخواهد رأساً اقدام کند مشکل دارد، اميدواريم با رايزني دولت بتوانيم اين کار را انجام دهيم. اين حوزه مربوط به آقاي سجادي است اما من به عنوان يک ورزشي مي‌گويم بايد در فوتبال به نوعي برنامه‌ريزي کنيم تا کار گلخانه‌اي نباشد. وزارت ورزش به عنوان نهاد سياستگذار بايد در اين حوزه تمرکز کند.

نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش در امور واگذاري سرخابي‌ها به بخش خصوصي درباره اينکه ما در بسياري مواقع از مربي خارجي استفاده مي‌کنيم، او را کنار مي‌گذاريم، سراغ مربي ايراني مي‌رويم و بعد از مدتي دوباره با هزينه‌هاي بيشتر به سراغ مربي‌هاي خارجي مي‌رويم که نتيجه‌اي نداشته خاطرنشان کرد: حرف شما درست است و به همين صورت طي شده، اما در عمل تنها مانع مسأله مالي است. ما براي انجام اين کار به مبلغ دلاري و ارزي نياز داريم که با تأمين آن همه مسائل حل مي‌شود، اعتقاد دارم از دست دادن کي‌روش اشتباه است، اما مسأله اين است که ما در سايه کي‌روش و کي‌روش‌ها مي‌خوابيم که تجربه نشان داده اين کار را انجام داده‌ايم، درنهايت بزرگانمان را از دست مي‌دهيم و بعد از مدتي طبيعتاً زماني که نتيجه مورد تصور ما اتفاق نيفتاد، آن شخص را هم حذف مي‌کنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا