گوناگون

خانواده های معظم شهدا ذخایر ارزشمند و معنوی انقلاب هستند

81193321 5747257

به گزارش دوشنبه ایرناˈ سرهنگ پاسدار عباس زجردور در حاشیه دیدار با خانواده معظم شهید ˈمنصور آتش فرازˈ بزرگ مرد بلند آوازه عرصه حماسه و دفاع؛ اظهار کرد: اقتدار، صلابت و عظمت امروز نظام اسلامی در عرصه های مختلف؛ حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که در چنین خانواده های متدین، مذهبی و انقلابی پرورش یافته اند.

وی با اشاره به نقش مهم و محوری خانواده های شاهد و ایثارگر در دفاع از اسلام، انقلاب، نظام و تحقق اهداف و آرمان های والای اسلامی و انقلابی؛ بیان کرد: رشادت، ایستادگی و پایمردی این اسوه های بی بدیل صبر و ایثار موجب شده تا توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری نقش بر آب شود.

زجردور در ادامه؛ ایجاد زمینه لازم برای ارتباط و پیوند نسل سوم و چهارم انقلاب با انقلابیون، رزمندگان، شهدا، جانبازان، اسرا و یادگاران دوران حماسه و دفاع، ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و ایثارگری و تقویت روحیه شهادت طلبی در بین نسل نوجوان و جوان را یکی از مهمترین وظایف مسوولان و کارگزاران نظام دانست.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی، آزادگی، مقاومت، ایمان و آگاهی مهمترین پیام شهدای انقلاب اسلامی است؛ آشنایی و پیوند بیش از پیش نسل جوان با اهداف والای این اسوه های شهامت و رشادت، ترویج و تعمیق فرهنگ ناب و متعالی ایثار و شهادت در فضای جامعه را از اهداف مهم تکریم خانواده های شاهد و ایثارگر برشمرد.

زجردور با بیان اینکه عزت، آرامش و امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری و خون شهداست؛ تکریم خانواده های شهدا را یک اقدام فرهنگی ارزشی و اثر بخش در راستای اشاعه، ترویج، تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ و روحیه ایثار، رشادت، شهامت و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل سوم و چهارم انقلاب دانست.

این مسوول افزود: در برهه ای که دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه است، می توان با معرفی الگوهای واقعی ایثار، رشادت، شهامت و استقامت؛ کشور، انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان مصون داشت.

زجردور با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه باورهای اعتقادی و اسلامی آحاد ملت بویژه جوانان؛ مسلح کردن نسل جوان به سلاح معرفت دینی و معنوی را راه مقابله و رویارویی با جنگ ناجوانمردانه تهاجم فرهنگی برشمرد.

وی اظهار کرد: روایت مجاهدت و جانفشانی دلاور مردانی که خون و جان خود را در راه حفظ و صیانت از عزت و آزادی این مرز و بوم فدا کرده اند؛ موجب ایجاد و تقویت انگیزه، اراده و روحیه مضاعف همگان در راه پاسداری از عزت، شرف، اقتدار، استقلال و آزادی ایران اسلامی می شود.

زجردور با اشاره به اینکه سیره عملی و رفتاری شهدا همواره باید؛ الگو و سرمشق زندگی تمام آحاد جامعه قرار بگیرد؛ بر تداوم حرکت در مسیر و راه شهدا تاکید کرد و ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و روحیه ایثار، شهامت و شهادت را تکلیف همگان و اولویت مهم کاری کارگزاران انقلاب و نظام برشمرد.

وی نقش و جایگاه خانواده های شاهد و ایثارگر و البته مسوولان برای معرفی و تبیین جامع و کامل شخصیت شهدا برای مردم بویژه جوانان در این برهه از زمان را بسیار لازم و ضروری خواند و از خانواده شهدا؛ بعنوان بهترین و کامل ترین منبع برای معرفی شخصیت والا و واقعی شهدا و ایثارگران در جامعه یاد کرد.

زجردور در پایان پیشرفت های روز افزون ملت بزرگ ایران در ابعاد مختلف داخلی و بین المللی را مرهون خون شهدا و خودباوری جوانان کشور دانست و خاطرنشان کرد: این خون شهدای انقلاب و پایمردی ملت است که امروزه تمام معادلات دشمنان اسلام را بر هم زده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دنیا سربلند و پیشتاز کرده است.

در پاسداشت هفته بسیج سازندگی؛ مسوولان و خدمتگزاران انقلاب و نظام با خانواده های معظم شهیدانˈ منصور آتش فراز، ابراهیم رهبری و حسین روشیˈ از شهدای جهاد سازندگی دیدار و از استقامت و پایمردی مثال زدنی این اسوه های صبر و ایثار تجلیل کردند.

مردم قدرشناس شهرستان رودان با ادای احترام به مقام والای شهدا، تجدید بیعت با امام شهدا و شهدای امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی الامام خامنه ای (مدظله العالی) بار دیگر در راه پاسداری و صیانت از میراث عظیم امام خمینی (ره) و شهدا که با جان و خون پاک خود این سربلندی عظیم را رقم زدند؛ با یکدیگر هم پیمان شدند.

خانواده های معظم شاهد و ایثارگر نیز از تلاش و همت صادقانه و خالصانه مردم و مسوولان در راستای تکریم، نکوداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره غیور مردان عرصه حماسه و دفاع، برگزاری یادواره شهدا، معرفی الگوهای واقعی ایثار و رشادت و ترویج فرهنگ شهامت در فضای جامعه قدردانی کردند.

در حاشیه این دیدار ˈحسن آتش فرازˈ پدر شهید ˈ منصور آتش فرازˈ بر لزوم توجه جدی و عمل به وصایای شهدا در راستای دفاع و صیانت از کیان اسلام ناب محمدی، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

این پدر شهید که خود نیز یکی از چهره های مبارز و انقلابی است و نقش و تلاش های بی وقفه اش در زمینه ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نمی توان دور از ذهن نگاه داشت؛ از مسوولان خواست خدمت صادقانه، خالصانه و بی منت به خلق با هدف قرب الهی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آتش فراز خطاب به مسوولان و کارگزاران انقلاب و نظام بویژه سپاه و بسیج؛ بر رعایت حق و استقرار عدالت در جامعه، عمل به وصایای شهدا و حرکت در مسیر و راه این سرو قامتان تا ابد جاوید؛ تاریخ بشریت؛ تاکید کرد.

مردم ولایی، انقلابی و شهید پرور شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع با اعزام غیور مردان قهرمان به جبهه های حق علیه باطل و تقدیم بیش از 200 شهید، جانباز و آزاده سرافراز؛ بزرگترین سرمایه های خود را برای صیانت و پاسداری از اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ هدیه کردند.

شهرستان انقلابی و شهید پرور رودان در فاصله 100 کیلومتری بندرعباس قرار دارد؛ براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.

رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/3

7196/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا