گوناگون

خبرنگاران مهاجر بزرگترین آسیب امروز عرصه خبرنگاری هستند

مدرس دانشگاه گفت: خبرنگاران مهاجر بزرگترین آسیب امروز عرصه خبرنگاری هستند که بیشتر به دنبال رفع مشکلات مالی و شخصی خود هستند.

پیمان پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهارکرد: بسیاری از این خبرنگاران تسلطی به موضوع‌های خبری و فضای رسانه‌ای ندارند و به جای پرداختن به عمق موضوع، و بیان مشکلات به دنبال پوشش خبر می‌گردند.

وی ادامه داد: شرط نخست کار خبرنگاری، رعایت اخلاق خبرنگاری است ارائه مطالب باید فارغ از هر نوع جبهه گیری، برداشت‌های منفی و قضاوت باشد اما واقعیت‌های فعالیت رسانه‌های با این اصول فاصله اساسی دارد.

پاکزاد با تاکید بر لزوم آموزش نیروهای تخصصی در حوزه خبر گفت: سال‌ها وقت، انرژی و هزینه صرف تربیت نیروی انسانی خبری ماهر می شود و سازمان و ادارات در بخش روابط عمومی‌ها از آنها استفاده می‌کنند نه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها که این موضوع یکی دیگر از مشکلات این حوزه محسوب می شود.

این فعال رسانه‌ای استان توجه به وضعیت معیشت خبرنگاران را ضروری دانست و یاد آور شد: حق الزحمه‌ای بودن و حق التحریری نوشتن با گذشت زمان باعث فرسایش توان حرفه‌ای و روحی خبرنگاران می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا