گوناگون

عامل انسانی 80 درصد تصادفات را رقم می‌زند

‌فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه عامل انسانی را علت 80 درصد تصادفات جاده ای عنوان کرد.

سرهنگ محمد مرادی به مناسبت هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از سوانح و حوادث در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، عامل انسانی را علت 80 درصد تصادفات جاده‌ای دانست و عنوان کرد: در کنار این مسئله عواملی همچون خودرو، جاده و شرایط جوی نیز در بروز تصادفات جاده‌ای نقش دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود پلیس تمام تلاش خود را بر بحث کار فرهنگی متمرکز کرده تا با اطلاع‌رسانی و آموزش به رانندگان بتواند تا حد زیادی از آمار تصادفات جاده‌ای کم کند.

مرادی کشته‌های تصادفات سال گذشته کشور را 19 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه آمار کشته‌های تصادفات کشور با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر از نزدیک به 30 هزار کشته در سال 1383 به 19 هزار کشته در سال گذشته رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه اقدامات و کارهای فرهنگی در این زمینه و نصب تجهیزات به روز صورت نمی‌گرفت، با روند افزایش تعداد خودروها سال گذشته باید بیش از 60 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می شدند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه رتبه ایران در بحث کشته‌های تصادفات جاده‌ای در دنیا را در سال 1384 رتبه سوم دنیا عنوان کرد و افزود: با اقدامات فرهنگی موثر در این زمینه در حال حاضر توانسته‌ایم به میانه‌های جدول برسیم.

وی در خصوص راهکارهای کاهش کشته‌های تصادفات جاده‌ای، انجام کارهای فرهنگی توسط تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش و رسانه‌ها را بسیار موثر در این زمینه دانست.

به گفته مرادی علاوه بر انجام کارهای فرهنگی، مسئولین راه و شهرسازی نیز باید در بحث توسعه راه‌ها و افزایش ایمنی آنها وارد کار شده و دستگاه‌های امدادرسان نیز باید تجهیزات خود را تقویت کرده و زمان حضور خود بر سر صحنه حوادث را کاهش دهند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگان، خاطر نشان کرد: در کنار این مسائل جاده‌ها نیز باید به تجهیزات روز دنیا از جمله دوربین مجهز شوند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: آمارها نشان می‌دهد در جاده‌هایی که در آنها دوربین کنترل سرعت مورد استفاده قرار گرفته، کاهش آمار تصادفات و تخلفات را داشته‌ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا