گوناگون

کاهش 60 درصدی ارتکاب به قتل در ساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از کاهش 60 درصدی ارتکاب قتل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های امنیتی در شهرستان موجب شده است تا در سال جاری نیز به مانند سال گذشته شاهد کاهش 100 درصدی جرایم خشن و آمار وقوع قتل در این شهرستان باشیم.

وی بیان کرد: با تلاش و مجاهدت پلیس، امنیت مطلوبی در فضای شهرستان حاکم است اما، رسیدن به نقطه ایده‌آل نیازمند مشارکت همگانی تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی است.

طالبی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی شهرستان و برگزاری گشت‌های انتظامی منجر به جلوگیری از بروز جرایم شده و از طرفی کشف جرایم مختلف فضا را برای فعالیت مجرمان محدود کرده است.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی وقوع سرقت در شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری گفت: با تلاش پلیس شاهد افزایش 20 درصدی در کشف سرقت‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی ساوه همچنین از افزایش 955 درصدی کشف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری میزان کشفیات تجهیزات ماهواره نیز 232 درصد رشد داشته است.

طالبی با اشاره به افزایش 50 درصدی جعل و کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر پرونده‌های متعددی در پلیس آگاهی در مورد اینگونه کلاهبرداری‌ها تشکیل و روند رسیدگی به آنها با شدت ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش کلاهبرداری به شیوه تلفنی گفت: کلاهبرداران با تغییر شیوه از طریق تلفن‌های اعتباری با افراد مختلف تماس و اقدام به عمل مجرمانه می‌کنند.

سرهنگ طالبی از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری در مقابل تماس‌های تلفنی اشخاص ناشناس مراتب را با 110 در جریان بگذارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا